جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


سبک ترین فلز دنیا

ظاهرا شرکت بوئینگ موفق شده تا فلزی بسازد که 99.99 درصد آن را هوا تشکیل می‫دهد. فیلم کوتاهی که این هفته توسط بوئینگ منتشر شد نشان می‫دهد که این فلز تا چه اندازه سبک است و می‫تواند در آینده‫ای نزدیک در ساخت هواپیما، ماشین و سایر اشیاء مورد استفاده قرار گیرد.

سبک ترین فلز دنیا
این فلز جدید به شکل یک شبکه کوچک یا اصطلاحا میکرو شبکه است که از یک سری لوله به شکل متقاطع تشکیل شده است و هوا از بین محل تلاقی لوله‫ها عبور می‫کند. این میکروشبکه سبکترین ماده‫ای است که تا به امروز ساخته شده است و بوئینگ ادعا می‫کند که آماده استفاده در صنایع مختلف است.


فلز ساخته شده توسط بوئینگ می‫تواند تا بالاترین حد ممکن فشرده شود بدون آن‫که بشکند و آسیب ببیند. هیچ فلز معمولی وجود ندارد که بتواند بیشتر از این فلز انرژی جذب کند برای همین برای مقاصد بسیار زیادی در حوزه‫های مختلف می‫تواند بکار گرفته شود.

مثلا در این باره گفته شده اگر شما تخم‌مرغی را از بالای یک ساختمان 25 طبقه رها کنید، برای جلوگیری از شکسته شدن آن باید حدود یک متر محافظ حبابی دور آن بپیچید که این مقدار، بسیار زیاد است ولی اگر از فلز جدید استفاده کنید مقدار خیلی کمی از آن قادر خواهد بود تا شدت ضربه برخورد به زمین را بگیرد و از شکسته شدن تخم‫مرغ جلوگیری کند.
بوئینگ دقیقا اعلام نکرده چه زمانی این فلز به بهره‫برداری می‫رسد و قابل استفاده خواهد بود ولی طبق چیزی که در فیلم آن مشاهده می‫شود، در آینده می‫تواند کاربرد بسیار زیادی در کاهش وزن داشته باشد و موجب شود تا بازده و کارایی سوخت بطور قابل توجهی افزایش پیدا کند.

منبع shabake-mag

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *