جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


سامسونگ یک قدم دیگر به توسعه اسپیکر هوشمند نزدیک‌تر شد

سامسونگ این روزها توجه ویژه تری به مقوله هوش مصنوعی نشان می دهد، چرا که از یک سو در حال توسعه دستیار هوشمند Bixby برای گلکسی اس 8 است و از طرف دیگر، می خواهد یک اسپیکر هوشمند همانند آمازون اکو یا گوگل هوم معرفی و راهی بازار کند.

به همین جهت، شرکت کره ای نیاز دارد تا تکنولوژی های تشخیص گفتار و همچنین متن-به-گفتار خود را بهبود بخشیده و به سطح بالاتری برساند. به همین منظور، امروز خبر می رسد که سامسونگ، استارتاپ یونانی «Innoetics» را خریداری کرده است، شرکتی کوچک که دقیقاً در همین زمینه، یعنی بهبود تکنولوژی متن-به-گفتار فعالیت می کند.

تکنولوژی استارتاپ Innoetics، جدا از انتظارات معمولی که از این فناوری می رود، می تواند به صدای یک فرد گوش داده، صحبت های او را کپی کرده و سپس متنی را به گفتار تبدیل کند که ربط چندانی به آموزشی که دیده و کلمات خاصی که شنیده، ندارد. در واقع به این شکل، صرفاً نوع صدا و بیان کپی می شود و آن را در اختیار کاربر قرار می دهد.

«تک کرانچ» خبر می دهد که قرارداد فروش Innoetics به سامسونگ در روز جمعه و با قیمت ۴۳ میلیون دلار نهایی شده است. این استارتاپ یونانی اکنون چندمین استارتاپی است که سامسونگ آن را در زمینه فناوری های صوتی خریداری می کند. پیش از این،‌ کمپانی کره ای، «Viv» را از آن خود کرده بود که با کمک آن، موفق به توسعه یک دستیار اختصاصی به نام «Bixby» شد.

در سال های اخیر شرکت های تکنولوژیک سرمایه گذاری های زیادی روی فناوری های صوت-محور داشته اند، تا جایی که در حال حاضر همه شرکت های بزرگ، دستیار اختصاصی و صوتی خودشان را در اختیار کاربران قرار می دهند و مشخص است که سامسونگ علاقه ای به جا ماندن از این بازی ندارد.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *