جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


سامسونگ اندروید را کنار می گذارد

بیشتر گوشی‌های هوشمند سامسونگ با سیستم‌عامل اندروید به فروش خوبی دست پیدا کرده‌اند؛ اما ظاهرا دنیای فناوری هم وفا ندارد و سامسونگ سلانه‌سلانه در حال آماده شدن برای کنار گذاشتن اندروید و تمرکز بر روی تایزن ساخت دست خود است.

سامسونگ اندروید را کنار می گذارد

بیشتر گوشی‌های هوشمند سامسونگ با سیستم‌عامل اندروید به فروش خوبی دست پیدا کرده‌اند؛ اما ظاهرا دنیای فناوری هم وفا ندارد و سامسونگ سلانه‌سلانه در حال آماده شدن برای کنار گذاشتن اندروید و تمرکز بر روی تایزن ساخت دست خود است.

اخیرا شاهد انتشار گزارشی از جانب روزنامه کره تایمز بودیم که از عزم سامسونگ برای اتکای بیشتر بر سیستم‌عامل تایزن جهت گوشی‌های هوشمند ساخت این شرکت خبر می‌دهد.

منبع خبری که این گزارش را در اختیار کره‌ تایمز گذاشته است، ادعای جالبی دارد، به گفته این منبع ناشناس اگر تولید کننده‌ای اکو سیستم محصولات مختص به خود را نداشته باشد، در آینده محکوم به نابودی خواهد بود.

همان‌گونه که در ابتدا هم اشاره شد سامسونگ بیشتر از این حرف‌ها مدیون اندروید است و بیشتر گوشی‌های این شرکت اندرویدی هستند، البته خانواده Z گوشی‌های هوشمند سامسونگ که بیشتر در هندوستان فروخته می‌شوند به همراه ساعت‌‌ها و تجهیزات هوشمند سامسونگ همگی از سیستم‌عامل تایزن بهره می‌برند.

از طرف دیگر سهم بسیار زیادی از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار را محصولات سامسونگ تشکیل می‌دهد و با این حساب اقدام این شرکت برای کنار گذاشتن اندروید و اتکا به تایزن چندان هم دور از ذهن نیست.

یکی از مدیران سامسونگ نیز در صحبت‌هایی اشاره کرده که ایجاد اکو سیستم‌ مخصوص به خود، سیاستی است که سامسونگ از اجرای آن غفلت کرده است؛ اما به قول قدیمی‌ها جلوی ضرر را هر کجا که بگیری استفاده است و چه بسا که در آینده نزدیک شاهد تنگ‌تر شدن حلقه اکو سیستم‌ محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سامسونگ باشیم.

سامسونگ پیش از این نیز سعی داشته تا راه خود را در بازار برود. سیستم پرداخت موبایل Samsung Pay نیز یکی دیگر از نمونه‌های سیاست انحصاری سامسونگ است که علی‌رقم حضور Android Pay، در تجهیزات پوشیدنی سامسونگ، شاهد Samsung Pay هستیم. مقامات سامسونگ نیز رسما تاکید دارند که برنامه‌های خود را در کشور هندوستان آزمایش می‌کنند.

بد نیست بدانید گوشی‌های برند Z سامسونگ که به سیستم‌عامل تایزن مجهز هستند در هندوستان مشتری‌های زیادی دارند. سامسونگ تنها در سه ماهه اول سال میلادی جاری موفق شده ۶۴ میلیون دستگاه گوشی همراه مجهز به سیستم‌عامل تایزن در هندوستان به فروش برساند.

این امر دلیلی بر موفقیت‌های بعدی گوشی‌های هوشمند سامسونگ مجهز به سیستم‌عامل تایزن در بازارهای سایر کشورهاست.

با این حساب انتظار می‌رود در دوربین‌، ساعت‌های هوشمند و تلویزیون‌‌های هوشمند سامسونگ نیز از این به بعید بیشتر شاهد حضور سیستم‌عامل تایزن باشیم. گفته می‌شود که سامسونگ در راستای رسیدن به این هدف سیاست‌های تشویقی خاصی را نیز برای توسعه‌دهندگان جهت ایجاد اپلیکیشن‌های مخصوص سیستم‌عامل تایزن لحاظ کرده است.

در این بین صحبت‌های نیز از مذاکرات سامسونگ و شرکت‌های روسی به گوش می‌رسد و با این حساب ممکن است بازار بزرگ بعدی گوشی‌های هوشمند تایزنی را کشور روسیه تشکیل دهد.

در مجموع باید گفت رواج یک سیستم‌عامل به این راحتی‌ها هم نیست و مایکروسافت با تمام قدرتی که داشت زیر سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل خود مانده است. با این حساب باید دید آیا واقعا سامسونگ خواهند توانست آینده روشنی را برای سیستم‌عامل تایزن خود رقم بزند یا اینکه اندروید همچنان به حاکمیت خود بر گوشی‌های هوشمند سامسونگ ادامه خواهد داد.

منبع فارنت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *