جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکان

وزارت ارتباطات از مشترکان تلفن همراه خواست با مراجعه به سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکان تلفن همراه، امکان هرگونه سوءاستفاده را از بین ببرند.
به سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکان مراجعه کنید

سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکان
محمدرضا فرنقی‌زاد رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات در این‌باره به راه‌اندازی سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکا موبایل به نام اشخاص بر روی پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اشاره کرد و گفت: مشترکان تلفن همراه ضروری است با مراجعه به این سامانه، از تعداد سیم‌کارت‌هایی که با کد ملی به نام آنها ثبت شده است مطلع شوند.


فرنقی‌زاد گفت: مراجعه مشترکان و اطلاع از تعداد سیم‌کارت‌هایی که به نام آنها ثبت شده است می‌تواند زمینه سوء‌استفاده‌های احتمالی از سیم‌کارت‌هایی که به نام آنها بوده و بنابر دلایلی در حال حاضر از آن خبر ندارند را، کاهش دهد.

فرنقی‌زاد با اشاره به برخی نمونه‌های کلاهبرداری به وقوع پیوسته در سال‌های اخیر گفت: نمونه‌های زیادی داشتیم که در جریان کلاهبرداری، شخص کلاهبردار از سیم‌کارت‌هایی برای مکالمات خود استفاده کرده که به نام مشترکان دیگری ثبت شده و این مساله زمینه برخی مشکلات را برای صاحب خط ایجاد کرده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات تاکید کرد: لازم است مشترکان هر یک از اپراتورها با مراجعه به پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در بخش خدمات الکترونیک و یا از طریق آدرس اینترنتی mobilecount.cra.ir از تعداد سیم‌‌کارت‌هایی که با کد ملی آنان ثبت شده است، مطلع شوند.

فرنقی‌زاد درباره نحوه تعیین وضعیت سیم‌کارت‌هائی که ممکن است بدون اطلاع مشترک به نام وی ثبت شده باشد، اظهار کرد: این دسته از مشترکان برای پیگیری وضعیت سیم‌کارت‌های ثبت شده به نام آنان باید به دفاتر امور مشترکان اپراتور موردنظر مراجعه و تقاضای رسیدگی ارائه کنند. بدیهی است در صورت ثبت نام سیم‌کارت بدون درخواست متقاضی نسبت به غیر فعال کردن آن اقدام خواهد شد.

منبع مهر

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *