جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ساخت موبایل توسط بنیان گذار اندروید

اندی روبین را به نام بنیانگذار اندروید می‌شناسیم و البته همه میدانیم که شهرت اصلی اندروید زمانی بالا گرفت که این شرکت به گوگل فروخته شد.

ساخت موبایل توسط بنیان گذار اندروید

حالا گزارشها حاکی است که اندی روبین به جای اینکه دوباره به فکر ساخت نرم‌افزاری مانند اندروید باشد در این فکر است که خود تلفن همراه را بسازد.

بنا به گزارشها او در پی استخدام افراد متعددی برای این پروژه جدید است اما مشخص نیست آیا خود او قرار است راهبری این پروژه را برعهده داشته باشد یا نه.

استارتاپی که او حالا در پی ایجاد آن است نخستین سرمایه‌گذاری‌اش را از Playground دریافت میکند یک انکوباتور سخت‌افزاری که توسط خود اندی روبین پس از خروجش از گوگل راه‌اندازی شد.

Playground تاکنون توانسته ۳۰۰ میلیون دلار افزایش سرمایه داشته باشد و رابین هم بعد از اعلام شراکت با Redpoint Ventures نقش فعالی در سرمایه گذاری داشته است.

او تاکنون در این انکوباتور روی هوش مصنوعی و خانه‌های هوشمند سرمایه‌گذاری کرده اما بازار گوشی‌های اندرویدی جایی است که هم برای او بیگانه نیست و هم دورنمای پرمنفعتی از تجارت را در بر دارد به خصوص در رده برترین گوشی‌های بازار.

 

در حالی که بسیاری از برندها بخش عمده رقابت خود را در عرصه گوشی‌های با قیمت متوسط و ارزان متمرکز کرده‌اند در عرصه گوشی‌های پیش‌رو و پیشرفته‌تر فضایی برای حرکت وجود دارد. اپل در این عرصه حاکمیت اصلی بازار را در اختیار دارد در حالی که گوگل هم نشان داده علاقه زیادی به رقابت با اپل در این زمینه دارد.

در سال ۲۰۱۳ وقتی اندروید را ترک کرد جای خود را به ساندرا پیچای داد که بعدا مدیرعامل گوگل شد. او یک سال بعد کلا از گوگل خارج شد.

منبع آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *