جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ریو 2016، مبتنی بر فضای پردازش ابری

مسابقات المپیک تابستانی ریو ۲۰۱۶ به پایان رسید و به گفته کارشناسان، طی آن بالاترین سطح خدمات و فناوری‌ها به کار گرفته شد. یکی از مهم ترین خدماتی که در این بازی‌ها مورد توجه قرار گرفت سیستم‌های پردازش ابری بود.

ریو 2016، مبتنی بر فضای پردازش ابری

خدمات پردازش ابری برای نخستین بار در تاریخ برگزاری مسابقات المپیک در جریان بازی‌های ریو ۲۰۱۶ به کار گرفته شد و کارشناسان اعلام کردند که در بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ نیز میزان تمرکز بر خدمات ابری بیشتر می‌شود.

پرتال اصلی مربوط به مسابقات ریو، سیستم اعتبارسنجی و ساماندهی نیروی کاری در این دوره از مسابقات به صورت کامل در فضای پردازش ابری اختصاصی میزبانی می شد.

به گفته «اِلی ریسِند» از مدیران برگزارکننده مسابقات ریو ۲۰۱۶، سیستم مرکزی این دوره از مسابقات برای انجام هر یک از بازی‌ها بیش از ۳۰۰ هزار هویت را اعتبارسنجی کرد که تمامی آنها مبتنی بر فضای پرازش ابری صورت گرفت.

در بخش امنیت سایبری نیز برای این دوره از مسابقات المپیک نسبت به بازی‌های قبلی رکوردهای تازه به ثبت رسید. در هر ثانیه از دوره‌ای که مسابقات المپیک ۲۰۱۶ برگزار شد به طور میانگین ۴۰۰ حمله سایبری صورت گرفت. در المپیک ۲۰۱۲ لندن در هر ثانیه ۲۰۰ تهدید سایبری ثبت شده بود.

همچنین، در جریان برگزاری این مسابقات در مجموع ۱۰۰ میلیون پیام به صورت لحظه‌ای به کاربران رسانه‌ای ارسال شد که این پیام‌ها ۴۲ رشته ورزشی را در ۳۰۶ مسابقه پوشش دادند. تعداد پیام‌های مذکور برای المپیک ۲۰۱۲ لندن ۵۸.۸ میلیون عدد گزارش شده بود.

منبع همکاران سیستم

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *