جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


رونمایی سونی از لنز 105-24 میلی‌متری F/4 مخصوص دوربین‌های فول‌فریم

سونی در کنار دوربین فول فریم A7R Mark III، از لنز جدید FE 24-105mm f/4 سری G نیز رونمایی کرد که مخصوص دوربین‌های فول‌فریم این شرکت با مانت E‌ است.

 

رونمایی سونی از لنز 105-24 میلی‌متری F/4 مخصوص دوربین‌های فول‌فریم

لنزهای ۱۰۵-۲۴ در رده‌ی محصولات با زوم استاندارد قرار می‌گیرد که کاربران زیادی دارد. لنز جدید سونی FE 24-105mm f/4 G OSS با حداقل فاصله‌ی فوکوس ۳۸ سانتی‌متر، مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی مختلف و وزن ۶۶۳ گرم که آن را سبک‌ترین نمونه‌ی موجود در این رده از لنز‌ها می‌کند، گزینه‌ای بسیار جذاب برای عکاسان خواهد بود. استفاده از این لنز در کنار دوربین‌های سبک و کوچک مجهز به مانت E سونی، منجر به ترکیب بسیار سبک با قابلیت حمل بالایی خواهد شد که آزادی عمل بیشتری به کاربران می‌بخشد.

لنز جدید سونی محدوده‌ی کاربردی ۲۴ تا ۱۰۵ میلی‌متر دوربین‌های فول‌فریم را پوشش خواهد داد. سونی تلاش زیادی در راستای کاهش وزن و ابعاد این لنز انجام داده است و برند G آن، گواهی بر کیفیت بالای لنز خواهد بود. بدین ترتیب لنز FE 24-105mm f/4 سونی در کنار کیفیت بالا، به دلیل ابعاد و وزن مناسب، قابلیت حمل خوبی به عکاسان‌ می‌‌دهد تا آزادی عمل بیشتری داشته باشند. طبق ادعای مدیران سونی، لنز جدید این شرکت برای ژانرهای مختلف عکاسی اعم از منظره، پرتره، عروسی و ورزشی گزینه‌ی بسیار خوبی خواهد بود.

سیستم فوکوس خودکار به‌کاررفته در لنز FE 24-105mm f/4 G، عملکرد بسیار آرام و سریعی دارد تا در کنار دقت بالا در فوکوس، امکان ثبت کلیپ‌های ویدیویی بسیار خوب را نیز مهیا کند.

سونی در ساخت لنز FE 24-105mm f/4 G OSS، از ۱۷ المان در ۱۴ گروه با ۴ المان محدب و ۳ نمونه‌ی ED، استفاده کرده است. عدسی‌های این لنز همچنین از پوشش نانو ضد انعکاس خاص سونی بهره می‌برند تا جلوه‌های بازتاب نور و محوشدگی سوژه تا حد ممکن کاهش یابد. بدین ترتیب و طبق گفته‌ی مسئولین سونی، این لنز شفافیت عالی در تمام مساحت قاب و بازه‌ی مختلف زوم را ارائه خواهد داد. به لطف حداکثر گشودگی دیافراگم ثابت F/4، جلوه‌ی عالی بوکه به‌خصوص در فواصل کانونی زیاد، در دسترس عکاسان خواهد بود.

لنز FE 24-105mm f/4 G OSS سونی از ماه جاری میلادی و با قیمت ۱۳۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *