جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


رونمایی از APU جدید AMD متشکل از پردازنده رایزن و پردازشگر گرافیکی وگا

در خلال نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۷ کمپانی AMD از یک لپ تاپ مفهومی مجهز به APU جدید خود رونمایی کرد. این چیپ مجتمع متشکل از پردازنده جدید رایزن و یک پردازشگر گرافیکی مبتنی بر معماری وگا است.

رونمایی از APU جدید AMD

بعد از یک شروع پرهیجان که با معرفی پردازنده های نسل جدید رایزن آغاز و با رونمایی از معماری پرقدرت وگا برای پردازشگرهای گرافیکی ادامه یافت، چه چیزی می تواند جشن ۲۰۱۷ شرکت AMD را کامل کند؟ جواب به طور قطع عرضه یک «واحد پردازشگر شتاب یافته» (accelerated processing unit به اختصار APU) متشکل از پردازنده جدید رایزن و پردازشگر گرافیکی وگا روی یک چیپ مجتمع (SOC) خواهد بود.

این مغز پردازشگر قدرتمند در درون یک لپ تاپ مفهومی با برند AMD رونمایی شد تا طبق ادعای سازنده قدرت پردازشی و گرافیکی APU های این شرکت را که به ترتیب تا ۵۰ و ۴۰ درصد افزایش یافته به رخ بکشد.

چیپ APU جدید می تواند کلید بازگشت AMD به عرصه اول رقابت با اینتل باشد
بیش از یک دهه است که این شرکت چیپ ساز تلاش می کند سهم از دست رفته خود در بازار پردازنده های حرفه ای و ابزارهای موبایل (لپ تاپ و نوت بوک ها) را بازپس گیرد. حال محصول جدید به لطف دو قلب پردازشی کاملاً به روز شده می تواند کلید بازگشت AMD به اوج باشد.

چیزی که کاربران و کارشناسان را بیش از پیش در خصوص چیپست موبایل جدید این شرکت هیجان زده می کند، قدرت پردازشی خیره کننده ای است که معماری وگا می تواند برای کامپیوترهای قابل حمل فراهم نماید.

البته هنوز هیچ عدد و رقمی در خصوص قدرت APU به کار رفته در لپ تاپ مورد بحث از طرف شرکت سازنده اعلام نشده، اما خبر خوشحال کننده آن است که فاصله چندان زیادی تا عرضه آن به بازار نداریم. به طور حتم AMD اواخر ماه آینده میلادی و در خلال رویداد «SIGGRAPH 2017» اطلاعات بیشتری را در این خصوص منتشر خواهد کرد.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *