جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


رونمایی از دیتاسنترهای علی بابا

خدمات کلاد شرکت علی بابا که با نام‌های “Aliyun”، “Alicloud” و Alibabacloud”” شناخته شده هفته گذشته اعلام کرد که در اواخر سال 2016 از چهار مرکز داده‌ جدید رونمایی خواهد کرد. به گفته این شرکت، مرکز داده‌های جدید در دبی، توکیو، سیدنی و یکی از شهرهای اروپایی مستقر خواهند شد. با راه اندازی این مرکز داده‌ها، حضور قدرتمند Alibaba را در تمامی قاره‌ها به جز آمریکا و آفریقا مشاهده خواهیم کرد، با این حال Alibaba باز هم از رقبای دیرینه‌ی خود از جمله  IBM، Microsoft و Amazon کمی عقب تر خواهد بود. سرویس “Cloud” این وبسایت چینی در چند ساله اخیر با سرعت بسیار بالایی پیشرفت کرده است، اما 224 میلیون دلار فروش این شرکت در سه ماهه اخیر در مقایسه با فروش 3.231 میلیارد دلاری آمازون در همین دوره زمانی، رقمی بسیار کوچک به نظر می‌رسد.

دیتاسنترهای علی بابا

مدیرعامل سرویس “Cloud” وبسایت  Alibabaدر این باره می‌گوید: ” سرویس “”Alibaba Cloud در زمینه پیشرفت تکنولوژی، پایه گذاری زیرساخت‌های تجاری به منظور تجارت خارج از مرزها، بازارهای آنلاین، پرداخت‌ها، تدارکات و تلفیق سرویس “Cloud” و داده‌ها و بکارگیری آنها با یکدیگر، کشور چین را به شکل قابل توجهی یاری کرده است. حال با استفاده از فرصت‌هایی که این سرویس در اختیارمان قرار می‌دهد، تجارت در هر زمینه‌ای را در بازارهای جهان گسترش خواهیم داد.”

طبق گزارش تک کرانچ  Alibaba Cloud که با نام Aliyun نیز شناخته می‌شود، نسبت به بخش‌های دیگر بالاترین سرعت رشد را در اختیار دارد و 6 دوره متوالی سه ماهه اخیر این سرویس، با رشد سه رقمی همراه بوده است. بخش “Cloud” این شرکت به درآمد 224 میلیون دلار در سه ماهه اخیر رسیده که البته در حال حاضر رقم خیلی بزرگی به حساب نمی‌آید اما در مقایسه با دوره مشابه در سال قبل(56 میلیون دلار)، پیشرفت قابل توجهی حاصل شده است.

برای ارائه دهندگان سرویس “Cloud”، مرکز داده‌ها مهمترین نقش را در کسب و کار زیرساخت دارد. بدون داشتن مرکز داده‌ها و در نتیجه آن عدم حضور در عرصه رقابت جهانی، نمی‌توان عده‌ی کثیری از مشتریان را متقاعد به خرید کالا از وبسایت Alibab  کرد و انتظار داشت از خرید همان کالا از وبسایت‌هایی همچون آمازون، مایکروسافت و یا گوگل چشم پوشی کنند. البته ممکن است با شکست قیمیت‌ها بتوانید عده‌ی کثیری از مشتریان را به سمت خود جذب کنید، اما با وجود رقابت سنگینی که رقبای بزرگ بر سر کاهش قیمت به وجود آورده‌اند، این ایده به احتمال زیاد عملی نخواهد بود.

هفته‌ی گذشته آمازون اعلام کرد که به زودی نرخ سود کالاهای آماده ارسال و سود دریافتی از فروشنده‌های اجناس را 25 درصد کاهش خواهد داد و از زمان شروع به کار آمازون، این پنجاه و سومین بار است که آمازون نرخ قیمت گذاری‌ها را کاهش میدهد.

با رقابت داغی که میان این شرکت‌ها به وجود آمده، مجهز نبودن به یک مرکز داده‌های تمام عیار به هیچ وجه قابل قبول نیست، و به نظر می‌رسد Alibaba این موضوع را به خوبی فهمیده و پر رنگ جلوه دادن حضورش در عرصه رقابت را بهترین روش برای رقابت با دیگر شرکت‌ها می‌داند.

بازیگران قدرتمند در عرصه خدمات “Cloud”، شرایط را برای رقبای کوچکتری مانند Alibaba آسان نخواهند گذاشت و همچنین به تازه‌ واردهای این عرصه همچون گوگل اجازه‌ی عرضه اندام به نحو دلخواهشان نخواهند داد.

اما تلاش و سرمایه گذاری این شرکت‌ها به منظور خدمات دهی هرچه بیشتر به کاربران را بایستی به فال نیک گرفت و امیدواریم به زودی درباره کاهش قیمت‌های آمازون برای صدمین بار مقاله بنویسیم و شاهد سودآوری هرچه بیشتر شرکت “Aliyun” در آینده باشیم.

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *