جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


روش های اتصال به اینترنت ایرانی ها

در ایران بیش از 27 میلیون کاربر اینترنت موبایل وجود دارد که این آمار نشان‌دهنده محبوبیت اینترنت همراه است.

روش های اتصال به اینترنت ایرانی ها

آمارهای رسمی گویای آن است که بخش قابل توجهی از ایرانیان برای دسترسی به اینترنت از تلفن همراه بهره می‌گیرند و بدین ترتیب بیش از ۲۷ میلیون کاربر اینترنت موبایل در ایران وجود دارد.

اگرچه آمارهای ۱۲ ماهه‌ای که وضعیت ارتباطی ایران در بخش‌های مختلف را نشان می‌دهد هنوز منتشر نشده اما آمارهای ۹ ماهه سال گذشته گویای این نکته است که در زمینه اینترنت تعداد مشترکان پهن باند سیار بیش از ۲۷ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۶۱۹ نفر بوده و تعداد مشترکان پهن بند ثابت به بیش از ۹ میلیون و ۳۱۸ هزار و ۹۴۳ کاربر رسیده است.

اما در حوزه ارتباطات موبایلی همچنان حدود نیمی از سیم‌کارت‌های کشور در حالت بلا استفاده و غیر فعال قرار دارند.

طبق آمارهای منتشر شده از سوی وزارت ارتباطات تا پایان آذر سال ۱۳۹۵ در کشور بالغ بر ۱۵۱ میلیون و ۸۸۰ هزار سیم‌کارت از سوی اپراتورهای مختلف(همراه اول، ایرانسل، رایتل و تالیا) واگذار شده اما تعداد سیم‌کارت‌های فعال کشور تنها ۸۰ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۲۴۹ مورد بوده و بدین ترتیب می‌توان گفت همچون سالهای گذشته همچنان حدود نیمی از سیم‌کارت‌های کشور در حالت غیر فعال قرار دارند.

ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور نیز طی این مدت به ۱۰۱.۰۵ رسیده است. ضریب نفوذ تلفن ثابت هم تا پایان آذر ماه سال گذشته ۳۸.۵۲ درصد بوده و در نهایت تعداد خطوط ثابت دایر شده در ایران به حدود ۳۰ میلیون و ۵۰۵ هزار خط رسیده است.

علاوه بر این در کشور حدود ۱۲۱ هزار و ۴۴۳ تلفن همگانی نیز در حال فعالیت هستند و بیش از ۴۹ هزار و ۱۴ روستا هم دارای تلفن خانگی به شمار می‌روند.

منبع ای سی تی پرس

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *