جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


روترهای افزایش دهنده سرعت وای فای

دانشگاه MIT هم مثل ما از شبکه‎های پر ازدحام متنفر است و در همین راستا واحد علوم کامپیوتر و آزمایشگاه هوش مصنوعی این دانشگاه به دو پیشرفت غیر منتظره دست یافته است که می‎تواند مسیر انتقال خط داده را به شیوه‎ای کاملا هوشمندانه سر و سامان دهد.

روترهای افزایش دهنده سرعت وای فای


روترهای قابل برنامه‌ریزی که این دانشگاه در حال توسعه آن است می‎تواند از عهده سرویس‎های پر فشار تبادل پهنای باند مثل استریم ویدیو برآید. محققان به جای تلاش برای ایجاد یک سیستم قانون گذاری سنگین و پیچیده برای تصمیم گیری در مورد این که کدام بسته‎های داده باید در چه زمان و به چه صورت عبور کنند (که می‎تواند باعث کند شدن یا از کار افتادن روتر شده یا مقدار زیادی از توان تراشه را مصرف کند)، مراحل انجام کار را به عناصر محاسباتی ساده تقسیم بندی کرده‎اند که می‎تواند از عهده انجام طیف گسترده‎ای از وظایف برآید. شما تنها کافی است عناصر مختلف را با یک دیگر ترکیب کرده و به تاثیر مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. این کار به شبکه‎ها کمک می‎کند تا با شرایط جدید سازگار شوند و به این شکل دیگر به عنوان مثال بازی‎های موبایل پرطرفدار باعث شلوغی و آشفتگی شبکه‎های ارتباطی نمی‎شوند.

کشف دیگر این محققان می‎تواند یکی از رایج‎ترین مشکلات ارتباطی که شامل تراکم بالا یا برد محدود در شبکه‎ها است را نیز مرتفع کند. دانشمندان یک سیستم MegaMIMO 2.0 (چندین ورودی، چندین خروجی) را تولید کرده‎اند که می‎تواند همزمان چندین اکسس پوینت را مختصات دهی کرده و مسیر آنها را با یک دیگر هماهنگ کند، به این شکل چندین فرستنده می‎توانند در یک فرکانس واحد بدون تداخل مورد استفاده قرار گیرند. نتیجه انجام چنین کاری باعث خواهد شد تا در یک محیط پرتراکم سرعت نقل و انتقال امواج به نسبت فناوری وای‎فای کنونی تا 360 درصد افزایش پیدا کند. این افزایش کیفیت هم شامل افزایش سرعت و هم عملکرد بهتر در یک شبکه می‎شود. این فناوری می‎تواند ثبات انجام کارها را به ویژه در شبکه‎های پرتراکم (مثل یک منطقه بزرگ شهری) حفظ کند. این فناوری هم برای خدمات مخابراتی و هم وای‎فای مفید خواهد بود و ممکن است شما را با یک اتصال فوق سریع غافلگیر کند.

چالش پیش روی هر دوی این سناریوها سازگار کردن شرکت‎ها با این فناوری است. زمان نسبتا زیادی لازم است تا در عمل سازندگان روتر بتوانند به راحتی از این فناوری استفاده کنند. به ویژه در موارد کاربرد شبکه‎های بی‎سیم تولیدکنندگان باید بتوانند روشی را پیدا کنند تا با یک دیگر همکاری داشته باشند. با این اوصاف، احتمالا مدت زمانی لازم خواهد بود تا تنگناهای مرتبط با شبکه تقریبا از میان برداشته شوند.

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *