جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


روبات پیش‌بینی‌کننده اتفاق‌های آینده

محققان انستیتو هوش مصنوعی «آلن» در سیاتل آمریکا به سرپرستی دکتر «روزبه متقی» یک برنامه رایانه‌ای را توسعه داده‌اند که توانایی پیش‌بینی اتفاقات را به روبات‌ها داده و با پیش‌بینی آنها از رفتار یک جسم، موجب می‌شود تا روبات‌ها کمتر اشتباه کنند. بکارگیری این فناوری می‌تواند به ناوبری اتومبیل‌های خودران در مواجهه با یک صحنه ناآشنا کمک بیشتری کند و در مجموع ایمنی خودران ها را افزایش دهد.

روبات پیش‌بینی‌کننده اتفاق‌های آینده


این برنامه رایانه‌ای توسعه یافته، درباره ویژگی‌های فیزیکی یک صحنه با استفاده از یادگیری ماشینی و همچنین مدل‌سازی سه‌بعدی نسبت به رفتار اجسام نتیجه گیری می‌کند. به گفته تیم تحقیقاتی، این فناوری توسعه یافته بدون نقص نیست اما در بیشتر موارد یک نتیجه گیری منطقی از پیش بینی رفتار اجسام را در بر دارد.

برای مثال زمانی که یک منگنه روی میز قرار دارد، این برنامه قادر به پیش‌بینی در مورد لیز خوردن آن از روی میز و سپس افتادن ناگهانی منگنه روی زمین را دارد. به گزارش مهر، این برنامه رایانه‌ای با دیدن میز عسلی و مبل این پیش‌بینی را انجام می دهد که در صورت حرکت دادن میز بر روی زمین می توان آن را نزدیک به مبل کرد. روزبه متقی در این باره می‌گوید: «هدف از توسعه این برنامه رایانه‌ای، استنباط از هر چیزی با توجه به تصویری است که دیده می‌شود.»

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *