جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


روبات خدمتکار ایسوس

شرکت ایسوس در نمایشگاه Computex 2016 در تایوان از ربات خانگی “زِنبو” رونمایی کرد که در انجام کارهای خانه و نگهداری از کودکان و سالمندان در کنار وظایف دیگر کمک می‌کند.

روبات خدمتکار ایسوس

این ربات برای کمک به اعضای پرمشغله خانواده‌های مدرن در انجام کارهای روزمره مانند سرگرم کردن کودکان، کنترل دستگاههای هوشمند متصل و ارائه دستور غذا طراحی شده است.

شرکت ایسوس همچنین این ربات را برای محافظت از راه دور از سالمندان مفید خوانده است.

زِنبو به عنوان یک ابزار تفریحی، دستیار شخصی و کنترلگر خودکار خانه معرفی شده است. این ربات می‌تواند بطور خودکار بوسیله چرخهای بزرگی در دو طراف و توسط یک موتور برقی در خانه حرکت کرده یا فرمان‌های صوتی صاحبش را دریافت کند.

البته در خانه‌های بیش از یک طبقه باید ابتدا محل زنبو را پیش از فراخواندن آن بررسی کرد زیرا این ربات قادر به عبور از پله‌ها نیست.

نمایشگر تبلت مانند این ربات علاوه بر پخش تصاویر و فیلمهای خانواده که توسط دوربینش ثبت کرده، به عنوان یک رابط نمایشگر لمسی هم عمل کرده و همچنین می‌تواند حالت‌های احساسی مختلف را نمایش دهد.

زنبو دارای بلندگوهای باکیفیت داخلی برای پخش موسیقی یا تعامل با کاربران بوده و می‌تواند گفتار عادی را تشخیص داده و پاسخ مناسبی ارائه دهد.

این ربات قادر به اتصال بی‌سیم به دستگاههای هوشمند خانگی بوده و برای مثال می‌تواند سیستم تهویه را تنظیم کرده، چراغها را خاموش یا روشن کند، تلویزیون را کنترل کرده، به استقبال مهمان برود و قفل هوشمند را از راه دور باز کند.

به گفته شرکت ایسوس، این ربات خانگی می تواند با استفاده از هوش مصنوعی، تنظیمات کاربر را یاد گرفته و با آنها سازگار شود. همچنین می‌تواند قرار ملاقات‌ها یا وقت داروی سالمندان را یادآوری کرده و در صورت بروز مشکل برای آنها، یک پیام کمک به همراه فیلمی از واقعه به گوشی هوشمند اعضای خانواده بفرستد.

زمانی که کابران در خانه نیستند، می‌توانند توسط یک اپلیکیشن تلفن هوشمند به دوربین زنبو دسترسی پیدا کنند.

ایسوس هیچ اطلاعات فنی دیگری در مورد این ربات ارائه نداده و تاریخ ورود آن به بازار مشخص نیست، اما قیمت آن 599 دلار اعلام شده است.

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *