جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


توسعه رباتی خود آموز با قابلیت حرکت در زمین های ماسه ای

یکی از مسائلی که همواره برنامه نویسان ربات ها با آن دست و پنجه نرم می کنند، الگوریتم های قدم برداشتن روی سطح زمین هایی است که تغییر شکل می دهند؛ همانند صحرا. اکنون محققان دانشگاه آریزونا استیت موفق به توسعه رباتی ارزان قیمت و کوچک توسعه شده اند که می تواند روزی در اکتشافات مریخی به کار گرفته شود.

 

 رباتی خود آموز

ربات مورد اشاره که C-Turtle نام گرفته، محصولی خود آموز است که می تواند چگونگی قدم برداشتن روی زمین های ماسه ای و یا مناطقی شبیه به صحرا را یاد بگیرد.

ربات 70 دلاری «C-Turtle» می تواند به صورت گروهی برای پاکسازی زمین های مین گذاری شده مورد استفاده قرار گیرد
گفتنی است «C-Turtle» یک ربات ساخته شده توسط مقواست که از موتورهایی 5 دلاری و چیپ های 10 دلاری بهره مند است. هزینه تمام شده برای ساخت هر کدام از ربات های مذکور حدوداً 70 دلار بوده و محصول نهایی از یک بدنه دارای انحنا در قسمت جلویی و باله هایی منحنی به شکل یک لاک پشت برخودار است که با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشینی می تواند بدنه خود را در طول زمین های ماسه ای حرکت دهد.

لازم به ذکر است تیم تحقیقاتی توسعه دهنده «C-Turtle»، عملکرد آن را در یکی از پارک های آریزونا مورد ارزیابی قرار دادند. ربات مورد اشاره توانست ظرف مدت حدوداً یک ساعت بیاموزد که چطور در سرتاسر آن محدوده حرکت کند و خود را درون گودال گرفتار نکند.

محققان تصور می کنند که در آینده می توان از ربات های مورد بحث به صورت گروهی و برای نظارت بر مناطقی خاص و یا پاکسازی زمین های مین گذاری شده بهره برد. حتی ممکن است از آنها در مأموریت های کاوش مریخ هم استفاده شود.

 

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *