جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


رایانه تفسیر گر اقتصادی

نرم‌افزاری که داده‌های ورودی را به متن تبدیل می‌کند گواه در راه بودن سونامی از اطلاعات است. درحقیقت می‌توان گفت رایانه مفسر اقتصادی در راه است.

رایانه تفسیر گر اقتصادی
پیش از این نرم‌افزاری به دنیای فناوری‌های برتر معرفی شد که قابلیت حیرت‌انگیز نوشتن و ثبت گزارش‌های خبری را داشت.

حالا گام بلند دیگری در این عرصه برداشته شده است: تهیه پیش‌نویس خبری برای غول‌های مالی و رسانه‌ای و همچنین آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا.

این نرم‌افزار ویژه نوشتن Quill نام دارد و توسط شرکتی نوپا در آمریکا به نام Narrative Science ارائه شده است.

این شرکت که در سال ۲۰۱۰ و با هدف تجاری سازی فناوری‌هایی که توسط محققان دانشگاه نورث‌وسترن آمریکا ارائه می‌شود راه‌اندازی شد.

این نرم‌افزار قابلیت آن را دارد که داده‌های عددی را به گزارشی مکتوب تبدیل کند.

Quill پیش از این توانایی‌های خود را به دنیا نشان داده است.
در جریان برگزاری بازی‌های بیسبال این نرم‌افزار به گزارش برخی بازی‌ها برای بینندگان تلوزیونی و شبکه‌های آنلاین پرداخت.

این برنامه بی‌سابقه به تولید جریان خبری جالب توجهی منجر شد. از آن زمان به بعد بسیاری از کارشناسان به این نکته اشاره کردند که شاید بتوان در آینده از نرم‌افزارهای هوشمند به جای انسان برای اموری همچون گزارشگری برنامه‌های ورزشی استفاده کرد.

استوارت فرانکل مدیرعامل شرکت Narrative Science می‌گوید: شهرتی که این نرم‌افزار و توانمندی‌هایش به همراه داشته در نوع خود جالب توجه است، حتی اگر نواقصی نیز در کار باشد.

به عقیده این صاحبنظر، گرچه در ظاهر ممکن است بسیاری از این شرایط احساس خطر کنند و آینده شغلی خود را از دست رفته ببینند اما از سوی دیگر کم نیستند درخواست‌هایی که جهت به‌کارگیری این نوآوری در صنایع مختلف مطرح شده است.

به تازگی شرکت Narrative Science این نرم‌افزار را به نهادهای مالیاتی نظیر T. Rowe Price، Credit Suisse و USAA اجاره داده تا در تهیه گزارش‌های تحلیلی درخصوص عملکرد صندوق‌های مالی به آن‌ها کمک کند.
گزارشی که بدین ترتیب تهیه می‌شود در ادامه در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

فرانکل در این‌خصوص می‌گوید: با بهره‌گیری از این نرم‌افزار کار یک لشگر کارمند که طی چند هفته صورت می‌گیرد تنها در عرض چند ثانیه محقق می‌شود.

منبع:مهر

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *