جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


دوربین جدید پولاروید

doorbine jadide poolaroid

شرکت پولاروید با تخصص در زمینه‌ی ساخت دوربین‌های فوری، اخیرا دوربینی ارایه داده که بدون نیاز به جوهر، تصاویر شما را چاپ می‌کند.

دوربین‌های فوری یا پولاروید روز به روز کمیاب‌تر می‌شوند. این دوربین‌ها زمانی در زمینه‌ی تصاویر فوری حکومت می‌کردند؛ اما به دست عکاسی دیجیتال به یک مرگ تدریجی دچار شدند.
اما هنوز هم کسانی هستند که علاقه‌ی خاصی به این دوربین‌ها دارند و مطمئنا خوشحال خواهند شد که بدانند دوربین پولاروید به شکل بهتری احیا شده است. جدیدترین محصول پولاروید ترکیبی است از سنت‌گرایی و آینده‌گرایی: یک دوربین فوری که تصاویر فیزیکی را چاپ می‌کند، اما این کار را بدون استفاده از یک قطره جوهر انجام می‌دهد.
این دوربین پولارید یک ظاهر مستطیلی باریک و سفید با لبه‌های گرد دارد و شبیه فیلم‌های علمی تخیلی دهه‌ی 80 است. در فیلم‌های این دوره تصورشان از دستگاه‌ها و گجت های آینده سفید شیری و منحنی‌دار است، مثل فیلم سینمایی بیگانه.

این دوربین تصاویر را با کیفیت 10 مگاپیکسل ثبت می‌کند، یک نسخه‌ی دیجیتال در کارت حافظه ذخیره می‌کند، سپس آن تصویر را در کاغذی با ابعاد 7.5 در 5 سانتی‌متر چاپ می‌کند. این کاغذ با نام ZINK (zero-ink) شناخته می‌شود و جنس آن به گونه‌ای است نیاز به جوهر در چاپ تصاویر از بین می‌رود.
کاغذ زینک درواقع یک ماده‌ی چندلایه‌ای است که از کریستال‌های رنگ‌شده تشکیل می‌شود. این کریستال‌ها بر سطح لایه‌ی اصلی قرار دارند.
کریستال‌های شفاف در ابتدا نامرئی هستند. اما هنگامی که فعال می‌شوند، رنگ آنها مشخص می‌شود. وقتی که شما تصویری را ثبت می‌کنید، پرینتر به کریستال‌ها حرارت می‌دهد تا بدون استفاده از جوهر تصویر را چاپ کند.
تصاویر حاصل ضد رد انگشت و ضد آب هستند، و همچنین به راحتی پاره نمی‌شوند. همین باعث می‌شود که کودکان هم بتوانند از این دوربین استفاده کنند.

 

منبع : konjkav

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *