جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


دلیل حذف بسته‌ تخفیفی اپراتورها

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بررسی عملکرد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: «ارزان کردن هزینه اینترنت، بسته‌های تخفیفی اپراتورها را حذف کرد» و تصمیم رگولاتوری در لغو بسته‌های تخفیف مکالمه تلفن همراه دلیل از بین بردن فضای رقابتی برشمرد.

دلیل حذف بسته‌ تخفیفی اپراتورها
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در تهیه و پیشنهاد تعرفه‌ها به کمیسیون تنظیم مقررات عملکرد چشمگیری داشته اما در برخی از موارد، این سازمان مانع از شکل‌گیری رقابت سالم میان اپراتورها یا به نتیجه عکس منجر شده است. به گزارش تسنیم، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راهبرد‌ی‌ترین بخش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سهم ۹۵ درصدی در کسب درآمدهای این وزارتخانه و تنظیم کننده رفتار اپراتورهای بخش خصوصی حوزه IT به شمار می‌رود.


سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مجری وظایف مقرر در اساسنامه و تکالیف ابلاغی از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است. این سازمان باید در اجرای قوانین و مقررات نسبت به ایجاد سازوکارهای عادلانه، در دسترس و قابل راستی‌آزمایی اقدام کند و اقداماتش در راستای این سازوکارها مورد بررسی قرار بگیرند.

همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص عملکرد این سازمان در تدوین استانداردها اعتقاد دارد: “عملکرد تنها در شهر تهران قابل قبول بوده و سازمان مقررات در تدوین استانداردهای مرتبط که در مراکز استان‌های دیگر به تصویب رسیده‌اند، نقشی نداشته است. به علاوه رویه‌های اداری، تأیید استاندارد سازمان تنظیم مقررات به گونه‌ای است که واردکنندگان قانونی تلفن همراه را در رقابت با قاچاقچیان دچار مشکل کرده و لذا ضرورت دارد سازمان نسبت به تسهیل فرآیندهای اخذ تأییدیه استاندارد اقدامات لازم را انجام دهد.”

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *