جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


دلیل اختلالات در اینستاگرام

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دلیل اختلال در اینستاگرام را اجرای فیلترینگ هوشمند اعلام کرد.

 دلیل اختلالات در اینستاگرام

محمود واعظی در حاشیه همایش سیاستها، برنامه ها و انتظارات از فاوا با بیان اینکه برنامه های گسترده برای توسعه بخش ICT کشور داریم، گفت: رسیدن به این اهداف بدون حضور گسترده بخش خصوصی امکان نخواهد داشت.
وی گفت: هدف ما از همایش امروز که در ابتدای سال برگزار کردیم، این است که در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت با ارایه کل برنامه ها و میزان سرمایه گذاری به تمامی بخش های فعال در حوزه ICT کشور، به مشارکت و همدلی بخش خصوصی و دولتی حوزه فناوری ارتباطات کمک کنیم.
واعظی با اشاره به استقبال بخش خصوصی از همایش گفت: بخش خصوصی برای حضور در این حوزه سیاست هایی دارد که در این خصوص تمام فعالان Ictکشور با حضور در این برنامه به بیان نقطه نظرات خود خواهند پرداخت.
واعظی در بخش دیگر سخنان خود به تدوین سیاست پیامک های تبلیغاتی و محتوایی در شورای عالی فضای مجازی اشاره کرد و گفت: نحوه دراختیار قراردادن این پیامک ها به مردم در این شورا سیاست گذاری شده و در این راستا کمیته ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور ۹ دستگاه تشکیل شده که بر این موضوع نظارت دارد.
وی در عین حال از طراحی ساز و کاری برای هوشمند شدن این سامانه خبر داد و گفت: از نظر فنی قرار شده است تا جهت مسدود شدن پیامک های ناخواسته ای که از طرف مردم اعلام می شود اقدامی صورت گیرد تا تنها این نوع پیامک ها مسدود شود.
وزیر ارتباطات در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه موتور جستجوی یوز دارای یک میلیارد صفحه فارسی است، گفت: امیدواریم مسئولان این موتور جست و جو با تقویت سرورها، مجموعه ای بوجود آورند تا بتواند نیازمندی های کاربران را رفع کند .
وی از موتور جستجوی دیگری که توسط دانشگاه یزد تهیه شده و در اردیبهشت ماه سال جاری ارایه می شود، خبر داد و افزود: معتقدیم اگر به بخش خصوصی زمان داده شود تا خود را تقویت کند می توان بخشی از نیاز مردم را در این خصوص مرتفع کرد .
وزیر ارتباطات در ادامه با تقدیر از همکاری مردم در زمینه ارائه اطلاعات هویتی درخصوص سیم کارت های تلفن همراه گفت: مردم به خوبی همکاری کرده اند تا معضل سیم کارت های بی هویت برطرف شود و از این طریق هر گونه سوء استفاده از این سیم کارتها از بین برود.
وی همچنین اختلال شبکه اینستاگرام را به علت اجرای فیلترینگ هوشمند بر روی این شبکه اعلام کرد و گفت: همه شبکه ها در یک مقاطعی با اختلال مواجه می شوند اما وقفه های اینستاگرام به علت اجرای فیلترینگ هوشمند بر روی این شبکه است و از همکاران خواسته ام تا این موضوع را پیگیری و رفع کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *