جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


دلایل هک شدن فیس نما

برخلاف اینکه گفته می‌شد شبکه اجتماعی ایرانی فیس‌نما به دلیل ناامن بودن سرورهای ایرانی هک شده اما دلیل چنین حمله سایبری مشخص شد.

هک شدن فیس نما
اواخر هفته گذشته خبری مبنی بر هک شدن شبکه اجتماعی “فیس‌نما” که سایتی ایرانی است توسط گروهی از هکرها منتشر شد و به سرعت فضای مجازی را پر کرد.

در پی این اقدام سایبری اطلاعات ۲ میلیون کاربر ایرانی روی اینترنت قرار گرفت و به عبارتی این نسخه باز فیس‌بوک تسلیم فشارهای هکری شد.

حال با گذشت چند روز از این موضوع، بررسی‌های مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای با همکاری مسئولان سایت مذکور نشان داده که دلیل وقوع حادثه، عدم پیکر‌بندی مناسب و به موقع سامانه بوده که منجر به ایجاد یک آسیب‌پذیری قابل بهره‌گیری توسط مهاجم شده است.

برخلاف اینکه برخی محافل رسانه‌ای درباره چنین عملیاتی خرابکارانه‌ای گفته بودند که این سایت در حال انتقال سرور خود از کانادا به ایران بوده و به دلیل ناامنی سرورهای ایران این سایت به راحتی هک شده است، اما این مرکز اعلام کرده که این حادثه ارتباطی با موضوع انتقال و میزبانی سایت مذکور نداشته و این سایت از یک سال و نیم پیش در قضای میزبانی داخل کشور بارگذاری شده است.

امنیت هر سرویس ارائه شده بر بستر شبکه وابسته به نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای بکار رفته جهت ارائه خدمات و همچنین پیکربندی و تنظیم درست آنهاست.

با توجه به اینکه سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای سرویس‌دهی چه در داخل و چه در خارج کشور عموما یکسان هستند، لذا امنیت سرویس‌های ارائه شده عمدتا متوجه پیکربندی مناسب و به ویژه نرم‌افزارهای توسعه یافته اختصاصی جهت سرویس‌دهی است.

منبع:خبرآنلاین

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

یک پاسخ به “دلایل هک شدن فیس نما”

  1. یه دوست ناراضی گفت:

    خیلی خوشحال شدم که خبر هک شدن فیس نما را شنیدم. زیرا واقعاً حقش بود و نفرین کاربران، نصیبش شد.
    قیس نما یه بخش یا همان ساب دامینی داره که مخصوص درج آگهی و نیازمندیها هستش. اوایلش تا مدتها رایگان بودش و میشد در آن، آگهی را رایگان ثبت نمود. اما کم کم جوگیر شدش و برای ثبت هر آگهی، میبایست ماهیانه مبلغی پرداخت میشد و دیگه امکان درج آگهی رایگان نبودش. همچنین امکان حذف آگهیهای قبلی نیز وجود نداشت و کلا فقط پول را میشناخت

    خیلی از کابران هم ناچاراً بهش پول میدان و آگهی را تاچارا با پرداخت هزینه درج میکردن و متاسفانه با بازخورد خوبی مواجه نمیشدن.
    خب معلومه که نفرین این افراد، سایت را میگیره دیگه. چه خوبه که فیس نما پس از راه اندازی مجدد و جدید، دوباره آگهی را رایگان کنه تا جبران خیلی چیزها بشه و دشمن تراشی نکنه تا هکش نکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *