جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


دعوت نامه مراسم رونمایی آیفون 7 و 7 پلاس

شرکت اپل دعوتنامه بزرگ‌ترین رویداد سالیانه‌اش را برای افراد مختلف ارسال کرده است، رویدادی که در آن نسل جدید گوشی‌هایش یعنی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس را رونمایی خواهد کرد. این رویداد مهم در تاریخ 17 شهریور (7 سپتامبر) برگزار می‌شود.

دعوت نامه مراسم رونمایی آیفون 7 و 7 پلاس

این اواخر شاهد افزایش شایعات پیرامون این دو گوشی بودیم که نشان دهنده این واقعیت است که چشمان زیادی منتظر دیدن این دو نو رسیده اپل هستند و در حال حاضر شایعات بسیاری از این دو گوشی منتشر شده که حتما بارها آنها را خوانده‌اید، اما هیچ چیز نمی‌تواند به اندازه پوستر دعوت نامه این رویداد بعد از این همه شایعه جذاب باشد، پوستری که به رسم اپل پر از ابهام بوده و بیشتر شبیه به یک معمای سخت هستند.

این بار از دفعات پیش نیز مبهم‌تر است، اما به صورت آشکاری به یکی از قابلیت‌های کلیدی این سری اشاره می‌کند: وجود تاری و بوکه در درون عکس به خوبی ذهن‌ها را متوجه حضور دو دوربین در پشت آیفون 7 پلاس می‌کند، حال می‌توانیم با اطمینان بیشتری بگوییم که این شایعه واقعیت دارد. احتمالا شاهد دوربینی قدرتمند با ایجاد عمق میدان کم و بوکه بسیار زیبا خواهیم بود.

اما اپل چگونه می‌تواند یک عکس با بوکه عالی را به وسیله یک دوربین موبایل ایجاد کند؟ بگذارید کمی وارد دنیای عکاسی و نور شویم. بوکه یکی از آثار طبیعی و فیزیکی نور است که در هنگام عبور از لنز و با توجه به شکل ظاهری پره‌های دیافراگم ایجاد می‌شود. اگر دیافراگم لنز دوربین خود را بر روی بازترین (کوچکترین عدد) حالت قرار دهید، می‌توانید علاوه بر کاهش عمق میدان به بوکه‌های عالی نیز دست یابید.

اکنون به سراغ دنیای موبایل برویم؛ در دنیای عکاسی موبایلی، دیافراگم در همه گوشی‌ها (به جز برخی انگشت شمار) ثابت و غیر قابل تغییر است و به خاطر همین محدودیت سخت‌افزاری تغییر در عمق میدان و همچنین ایجاد بوکه مناسب امکان پذیر نیست. حال روش اپل اگر اثر مخربی بر روی کیفیت تصاویر نهایی نداشته باشد، می‌تواند انقلابی دیگر را در سبک عکاسی موبایلی ایجاد کند.

منبع دیجی رو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *