جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


دستگاه WSIP ؛ کامپیوتری کوچک

یک کامپیوتر کاملا کوچک شده می‌تواند همه چیز را ار پوشیدنی‌ها گرفته تا معماری به‌طور کامل متحول کند. هر زمان که صحبت از کوچک‌تر کردن و کارآمدتر کردن فناوری می‌شود، باتری‌ها همیشه بزرگ‌ترین چالش پیش رو هستند.

دستگاه WSIP ؛ کامپیوتری کوچک
زمانی‌که تصمیم دارید اسمارت‌فون یا هر گجت دیگری را بخرید؛ اولین چیزی که به آن توجه می‌کنید قدرت باتری و مدت زمانی است که شارژ نگه می‌دارد. لازم به یادآوری نیست که مهندسان و طراحان کامپیوتر دائما به‌دنبال راه‌هایی هستند تا عمر باتری‌ها را به ساده‌ترین شکل افزایش دهند.

یک تیم متشکل از محققان آزمایشگاه سنسور دانشگاه واشنگتن در کنار دانشنگاه فناوری «دلفت» گجتی ساخته‌اند که از شر باتری به‌طور کامل خلاص می‌شود. این وسیله که اندازه آن یک چهارم شده در حقیقت با امواج رادیویی کار می‌کند. این وسیله که به آن WSIP یا سیستم حس‌کردن و شناسایی وایرلس گفته می‌شود؛ تلفیقی از سنسور و چیپ‌ست محاسباتی است که از RFID خوان پایه‌ای برای دریافت و ضبط امواج رادیویی و تبدیل آن‌ها به الکتریسیته استفاده می‌کند.

دستگاه WSIP فعلا در مراحل اولیه خود قرار دارد و قدرت پردازشی آن در حد «فیت‌بیت» است که برای راه‌اندازی سنسورها و انتقال دیتا کافی است. «پاولژاک» پرفسور دستیار در گروه نرم‌افزاری داشنگاه فناوری «دلفت» می‌گوید: «هدف اصلی ما دستیابی به کامپیوتری است که بدون نیاز به باتری قابل برنامه‌ریزی نرم‌افزاری از طریق وایرلس باشد.»

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *