جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


درباره پرینتر جوهرافشان

امروزه پرینترها در امور روزمره کاربران نقش بسزایی ایفا می‌کنند. این دستگاه‌ها از لحاظ تکنولوژی چاپ به دو دسته لیزری و جوهرافشان تقسیم می‌شوند. در اینجا می‌خواهیم شما را با چند نکته اولیه ولی مهم برای خرید یک پرینتر جوهر افشان آشنا کنیم.

درباره پرینتر جوهرافشان
1. سرعت چاپ در پرینترهای رنگی و سیاه و سفید مختلف است و اغلب سرعت چاپ پرینترهای سیاه و سفید بیشتر از پرینترهای رنگی است.


2. باتوجه به استفاده‌ای که از پرینتر دارید، به‌دنبال پرینتری با دقت مورد نیاز بروید. برای مثال، اگر قصد چاپ عکس با پرینترهای جوهرافشان را دارید، به پرینتری با رزولوشن بالا احتیاج خواهید داشت.
3. به میزان مصرف کارتریج‌ها دقت کنید. پرینت تعدادی عکس با کیفیت بالا، مقدار زیادی از جوهر دستگاه‌ها را مصرف می‌کند. این در حالی است که میزان مصرف جوهر هنگام پرینت اسناد و متون به‌مراتب کمتر است؛ بنابراین اگر پرینتری جوهرافشان برای چاپ عکس نیاز دارید، احتمالا مجبور خواهید بود هزینه زیادی بابت کارتریج‌های دستگاه بپردازید.
4. به امکانات ارتباطی پرینتر توجه کنید. بعضی از پرینترها دارای درگاه شبکه هستند و با قرار دادن آنها در یک شبکه خانگی، می‌توان به‌طور همزمان با چند کامپیوتر از آنها استفاده کرد. برخی دیگر، به تکنولوژی‌های بی‌سیم نیز مجهز شده‌اند و حتی می‌توانند با گوشی‌های موبایل نیز ارتباط برقرار کنند.
5. به جای چند دستگاه، یک دستگاه بخرید. پرینترهای امروزی اغلب به حالت چندکاره هم عرضه شده‌اند؛ یعنی علاوه بر چاپ، وظایف دیگری هم مثل اسکن، کپی و ارسال و دریافت فکس را نیز انجام می‌دهند.
6. از دیگر مواردی که در مورد چاپگرهای جوهرافشان باید مد نظر داشته باشید، احتمال خشک شدن جوهر به‌ علت استفاده نکردن طولانی‌مدت از دستگاه است. برای جلوگیری از این موضوع، باید به‌طور متوسط حداقل هفته‌ای یک‌بار از پرینترهای جوهری استفاده کنید.
7. پرینترهای جوهر‌افشان به‌طور کلی برای کارکردهای روزمره و سبک مناسب هستند و قیمت مناسبی هم دارند؛ بنابراین بهترین انتخاب برای کاربران خانگی و اداری سبک محسوب می‌شوند.

منبع:عصر ارتباط

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *