جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


چگونه ویدئوهای توییتر را دانلود و ذخیره کنیم؟

گاهی بسیاری از ویدئوهای به اشتراک گذاشته شده در توییتر، ارزش چند بار دیده شدن را دارند. در چنین مواقعی برای ذخیره یک ویدئو چه باید کرد؟ با اینکه نرم افزارهای مختلفی برای این کار وجود دارند؛

اما در این مقاله قصد معرفی راهکارهایی ساده را داریم که به استفاده از آن می‌توانید ویدئوهای به اشتراک گذاشته شده در توییتر را به آسانی و بدون نیاز به نرم افزار خاصی دریافت و ذخیره نمایید.
بیش از دو سال است که شبکه اجتماعی توییتر امکان آپلود ویدیو را در پلتفرم خود فراهم آورده است.رویکرد هوشمندانه‌ای از جانب توییتر؛ که از محبوبیت ویدیو در شبکه‌های اجتماعی و پیشتازی محتوای ویدیوی نشات گرفته بود. از آن تاریخ به بعد، توییتر اشتراک‌گذاری محتواهای جذاب باهدف جذب مخاطبان برای کسب‌وکارها را آسان‌تر کرد.

حالا هرکس به‌راحتی می‌تواند با لمس یک دکمه در اپلیکیشن توییتر در تلفن همراه خود؛ اقدام به فیلم‌برداری از خود یا سوژه موردنظر کرده و پس از آپلود آن در توییتر، آن را با دیگران به اشتراک بگذارد.

بسیاری از این ویدئوها تنها ارزش یک‌بار دیدن رادارند و یا به‌سرعت به دست فراموشی سپرده می‌شوند؛ اما گاه دوست دارید یک ویدئو جالب را بر روی رایانه خود نیز ذخیره کنید و بعدها بارها و بارها آن را تماشا کنید (مثل ویدئوهای سرگرم‌کننده و یا آموزشی) در حالی که توییتر در حالت معمول امکان دانلود ویدئوها را به شما نمی‌دهد و تنها می‌توانید هنگامی که به اینترنت متصل هستید ویدئو را مجدداً تماشا کنید که بالطبع برای هر بار مشاهده ویدئو نیازمند اتصال به اینترنت و مصرف دیتا هستید.

اما برای اینکه بتوانید ویدئوهای توییتر را بر روی رایانه خود ذخیره کنید و بعداً بدون نیاز به اینترنت آن‌ها را تماشا کنید ترفند ساده‌ای وجود دارد. برای این کار نیازی به نصب هیچ نرم‌افزار خاصی ندارید. تنها کافی است مراحل ساده زیر را دنبال کنید:

قدم اول این است که آدرس URL توییت موردنظر را کپی کنید. برای به دست آوردن آدرس URL یک توییت گر در صفحه اصلی توییتر هستید با کلیک راست بر روی تاریخ ارسال توییت، و کپی کردن آدرس لینک موردنظر می‌توانید URL اختصاصی آن توییت را پیدا و کپی کنید. در صورتی که یک توییت را اختصاصاً بازگشایی کردید از منوی کشویی که در کنار توییت وجود دارد گزینه «کپی کردن آدرس توییت» را انتخاب کنید.

حالا آدرسی را که از طریق روش بالا کپی کردید را در یک‌زبان جدید از مرورگر Paste نمایید و در ابتدای لینک حرف m و یا mobile را تایپ کرده و سپس یک نقطه (.) نیز تایپ کنید تا نسخه مخصوص موبایل توییت را مشاهده کنید.

درواقع اگر آدرس URL توییت چیزی شبیه به این باشد:

می‌بایست به این تبدیل شود:

https://m.twitter.com/shahvar/status/821455449425842180

در پنجره جدیدی که مشاهده می‌کنید کافی است ویدئو را Play کرده تا حداقل چند ثانیه از آن پخش شود (نیازی به تماشای تمام ویدئو نیست) پس از پخش چند ثانیه از ویدئو، بر روی ویدئو کلیک راست کرده و گزینه Save as video را انتخاب کنید و ویدئو را در مسیر دلخواه خود بر روی رایانه‌تان ذخیره کنید.

با استفاده از این ترفند ساده می‌توانید به‌سادگی ویدئوهایی که در توییتر به اشتراک گذاشته‌شده‌اند را بر روی رایانه خود ذخیره کنید.

اما این روش تنها در رایانه قابل‌استفاده است.

اما اگر قرار باشد ویدئوهای توییتر را از طریق تلفن‌های هوشمند ذخیره کنید چه باید کرد؟

برای این کار می‌توانید از چند سرویس رایگان آنلاین که به همین منظور ساخته‌شده‌اند استفاده کنید.

1- twittervideodownloader.com
همان‌طور که از نام این سایت مشخص است؛ twittervideodownloader یک سرویس رایگان آنلاین برای دریافت ویدئوهای توییتری است. کار با این سرویس بسیار آسان است. کافی است لینک توییت را در کادر مربوطه وارد کرده و دکمه Download را بزنید. این سرویس علاوه بر ویدئو؛ قابلیت دریافت تصاویر GIF اشتراک گذاشته‌شده در توییتر را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

2- dredown.com
این سرویس نیز می‌تواند ویدئوهای سرویس‌های مختلفی همچون یوتیوب، Vimeo، فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر و چند شبکه اجتماعی دیگر را دریافت کند.

اگر شما هم ترفند ساده دیگری را برای دریافت ویدئوهای توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی می‌شناسید در بخش دیدگاه‌های همین مطلب آن را معرفی کنید.

 

منبع : جی اس ام

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *