جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


خودکار سه بعدی 3Doodler

اگر 3Doodler را به یاد داشته باشید٬ خودکار یا پرینتر سه‌بعدی کوچکی که به کاربر امکان می‌داد به وسیله‌ی پلاستیک در هوا اشکال مختلف بکشد. هم اکنون سازندگان این خودکار نسخه‌های جدید آن را با پیشرفت‌های بسیار ارائه کرده‌اند.

خودکار سه بعدی 3Doodler

 

مهم‌ترین نکته‌ای که در خودکارهای سه بعدی جدید وجود دارد٬ ابعاد آن است که تا یک چهارم ابعاد نسخه‌ی اولیه 3Doodler کاهش پیدا کرده است به طوری که هم اکنون خیلی بزرگتر از یک ماژیک معمولی نیست. وزن آن نیز تا نصف نسخه‌ی اولیه کاهش یافته است. این خودکار حدود 50 گرم وزن دارد. اما بهبودها فقط در ظاهر خودکار خلاصه نمی‌شوند بلکه میزان توان مصرفی و صدای خودکار نیز کاهش پیدا کرده است٬ ضمن اینکه می‌توان به کمک باتری‌های اضافی – به عنوان لوازم جانبی – از خودکار به مدت دو تا سه ساعت با استفاده از پلاستیک‌های PLA یا ABS استفاده کرد. روی خودکار نیز امکان دو بار کلیک برای جریان ممتد پلاستیک وجود دارد تا برای کشیدن یک خط ممتد نیازی به نگه داشتن طولانی دکمه‌ی جریان نباشد ضمن اینکه بر اساس آنچه که می‌کشید می‌توانید دو سرعت جریان مختلف برای خودکار خود انتخاب کنید.

به لطف پشتیبانان این طرح 3Doodler 2.0 کار خود را در Kickstarter آغاز کرده و تاکنون صد دستگاه از این خودکارها سفارش داده شده است. این خودکارهای سه بعدی 50 دلار قیمت دارند و در طول یک ماه به دست سفارش دهندگان خواهد رسید. سفارش دهندگان بعدی می‌توانند این دستگاه را کمی دیرتر و با قیمت 85 دلار و سفارش دهندگانی که روز نخست کمپین را از دست داده‌اند نیز آن را با قیمت 99 دلار خریداری کنند.

منبع:زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *