جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


خودروی کارتینگ الکتریکی بوش

شرکت بوش آلمان اقدام به تولید یک خودروی گوکارت (خودروی کارتینگ) الکتریکی کرده است که می‌توان با آن در مسابقات اتومبیلرانی نیز شرکت نمود.
به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، خودروهای برقی در کنار تمامی محدودیت‌هایشان، یک مزیت بسیار بزرگ نیز دارند و آن این است که گشتاور تولیدی آنها از همان لحظه‌ی اول حرکت در اختیار راننده قرار دارد؛ تنها کافی است تا پدال گاز را فشار داد تا ۱۰۰ درصد نیروی موتور از همان لحظه و بدون کوچکترین تاخیری به چرخ‌ها منتقل شود.

خودروی کارتینگ الکتریکی بوش
خودروی گوکارت بوش هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد و بصورت پروتوتایپ (نمونه‌ی اولیه) تولید شده است و از مجموعه‌ی یکپارچه‌ی باتری و پیشرانه استفاده می کند.

این شرکت مهندسی آلمانی ادعا می کند که این گوکارت می تواند در کمتر از ۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن نیز به بیش از ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. با توجه به فاصله‌ی بسیار کمی که راننده‌ی خودروی گوکارت با سطح جاده دارد چنین شتابی بسیار مناسب است.

 

نیروی مورد نیاز این خودروی گوکارت از دو الکتروموتور و یک باتری ۴۸ ولتی تامین می‌شود که می‌تواند به سیستم بازیابی انرژی نیز مجهز شود.
الکتروموتورها جمعا دارای ۲۶ اسب بخار قدرت هستند و گشتاور تولیدی آنها به ۳۰۰ نیوتون متر می رسد، چنین گشتاوری می‌تواند لاستیک‌های عقب این خودرو را به دود تبدیل کند.
گوکارت الکتریکی بوش که e-Kart نام دارد تحت مقررات فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) و انجمن موتوراسپرت آلمان (DMSB) ساخته شده است تا به عنوان اثبات و شروعی برای مسابقات کارتینگ الکتریکی به حساب بیاید. بسیاری از رانندگان حرفه‌ای در مسابقات اتومبیلرانی، حرفه‌ی خود را از مسابقات کارتینگ آغاز کرده‌اند، به همین دلیل این خودرو می‌تواند یک تغییر و تحول عظیم و مثبت برای آینده‌ محسوب شود که مسابقات اتومبیلرانی به سمت برقی شدن پیش می‌روند.

منبع زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *