جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


معرفی خودروی مفهومی InMotion؛ تکنولوژی خودران در کنار تجمل و راحتی

خودروی هوشمند سوئدی «InMotion» را می بایست یک اتاق نشیمن متحرک و خودران در نظر گرفت که تلاش دارد برای سرنشینان خود راحتی را در کنار زیبایی به ارمغان بیاورد.

حدود دو ماه قبل به طور رسمی پایان عمر خودروسازی باسابقه «ساب» (Saab) به عنوان برند دوم تولید اتومبیل در کشور سوئد اعلام شد و سپس از خاکستر آن برند جدید «NEVS» (مخفف National Electric Vehicle Sweden یا خودروی الکتریکی ملی سوئدی) متولد شد.

حال این شرکت نوپا با اولین خودروی مفهومی خود InMotion قصد دارد تا تعریفی تازه از یک اتومبیل خودران را به معرض نمایش بگذارد.

زوایای غیر معمول سبب می شود تا InMotion به عنوان یک خودروی مفهومی نیز آینده نگرانه به نظر برسد
این خودرو فاقد هرگونه ابزار هدایت و حتی داشبورد معمول خودروهاست و سرنشینان می توانند از طریق یک اپ اختصاصی رنگ و شدت نور کابین و بسیاری دیگر از ویژگی های داخل کابین آن را کنترل نمایند. بنابراین این خودرو می تواند در عین وسیله ای برای حمل نقل، به یک اتاق نشیمن یا دفتر کار متحرک نیز تبدیل شود.

زوایای غیر معمول و نحوه طراحی پنجره ها سبب می شود تا InMotion به عنوان یک خودروی مفهومی نیز بیش از حد آینده نگرانه به نظر برسد. به خصوص که پنجره های بزرگ دو طرف آن می توانند حکم نمایشگر را نیز برای سرنشینان بازی کنند.

البته چنین خودرویی به این زودی ها نمی تواند وارد خیابان ها شود، چرا که بر طبق قوانین فعلی همواره می بایست امکان در دست گرفتن کنترل اتومبیل خودران توسط راننده وجود داشته باشد، در حالی که مدل مفهومی سوئدی ها اصولاً فاقد فرمان و سایر ابزارهای هدایت معمول در خودروها است.

ظاهرا از دیدگاه طراحان NEVS، این خودرو بیشتر مناسب کاربردهای عمومی برای سفرهای اشتراکی درون شهری خواهد بود. سرویس رفت و آمد بین خانه و محل کاری را در نظر بگیرید که می توانید محیط داخلی آن را طبق سلیقه خود بیارایید و هر بار که قصد سوار شدن داشته باشید فضای کابین به شکل دلخواه شما دربیاید.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *