جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


خودروی رباتیک مسلح برای جنگ

براساس گزارشی که وب سایت “بغداد پست” منتشر کرده، ارتش عراق یک خودروی روباتیک مسلح را طراحی کرده و قرار است از آن برای آزادسازی شهر موصل استفاده شود.

خودروی رباتیک مسلح برای جنگ
بر همین اساس، این روبات اندازه ای معادل یک خودرو دارد و ظاهر آن شبیه به تانک است. همچنین، روی این روبات یک مسلسل و پرتاب کننده راکت نصب شده است. در چهار طرف این روبات، چهار دوربین نصب شده که اپراتورها با استفاده از این دوربین ها قادر به هدایت و کنترل روبات در میدان جنگ خواهند بود. راهبری این روبات از راه دور و توسط یک لپ تاپ انجام می شود.


البته فاصله اپراتور تا روبات نمی تواند زیاد باشد و در نهایت، اپراتور نیز باید در نزدیکی میدان جنگ حضور داشته باشد، اما می توان آن را از فاصله یک کیلومتری و به صورت پنهان شده در سنگر نیز هدایت کرد.
هنوز مشخص نیست که این روبات که عراقی ها نام آن را “الروبات” گذاشته اند توسط چه کسی طراحی و تولید شده است. البته بغداد پست گفته اجرای این طرح توسط دو برادر انجام شده، اما اطلاعی از هویت آنها در دست نیست.
تعدادی از کاربران عراقی شبکه اجتماعی توییتر گفته اند که این روبات حدود شش ماه پیش در یک نمایشگاه امنیتی در این کشور به نمایش گذاشته شده بوده و البته تصویری از آن را هم به اشتراک گذاشته اند.

خودروی رباتیک مسلح برای جنگ1

از آنجایی که اطلاعات زیادی درباره این روبات در دست نیست، هنوز نمی دانیم که ارتش عراق قصد دارد تا چه اندازه از آن استفاده کند و یا اینکه چه تعداد از آن ساخته خواهد شد. اما چیزی که در حال حاضر قطعی به نظر می رسد، برنامه ریزی ارتش عراق برای بکارگیری “الروبات” در نبرد آزادسازی شهر موصل است که قرار است طی چند روز آینده آغاز شود.

منبع تک شات

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *