جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


خودروی برقی هوشمند نیسان

نیسان نمونه ی اولیه ی خودروی برقی هوشمند خود را در مسیرهای درون شهری و بزرگراه های کشور ژاپن آزمایش می کند.
خودروی برقی هوشمند نیسان

نیسان نمونه ی اولیه ی خودروی برقی هوشمند خود را در مسیرهای شهری و بزرگراه های کشور ژاپن آزمایش می کند. در حقیقت این کمپانی سازنده ی خودرو قصد دارد سیستم “ناوبری اتوماتیک ” یا “راننده ی خودکار” در این خودرو که بخشی از سیستم رانندگی هوشمند ITS است را در شرایط خاص بیازماید. اولین مدل این خودرو که قرار است از سیستم رانندگی خودکار در شرایط ترافیک سنگین شهری و بزرگراه برخوردار باشد در سال 2016 ارائه می شود.

کمپانی نیسان امیدوار است بتواند امکان تغییر لاین جاده ای اتوماتیک را تا سال 2016 و امکان ورود و خروج از تقاطع های بزرگراه بدون کمک انسان را تا سال 2018 در سیستم ناوبری هوشمند این خودرو بگنجاند.

برای آنکه امکان رانندگی در مسیرهای شلوغ شهری برای این خودروی هوشمند امکانپذیر یاشد، شرکت ژاپنی از یک اسکنر لیزری برای اندازه گیری سه بعدی فاصله ی خودرو و یا اشیاء اطراف بهره برده است. نیسان همچنین از یک دروبین هشت جهته برای دریافت نمای 360 درجه محیط اطراف استفاده می کند تا خودرو در سیستم تصمیم گیری زمان گذر از تقاطع، از آن کمک بگیرد. اخیراً کمپانی نیسان از طرح مفهومی خودروی IDSبا کلیه ی قابلیت های هوشمند مذکور پرده برداری کرده که البته قادر است پیشنهادی در انتخاب رستوران نیز ارائه دهد.

منبع: EnGadget

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *