جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


خالق بدافزار Citadel زندانی شد

یک مجرم سایبری به نام Dimitry Belorossov که با نام مستعار Rainerfox‌ هم شناخته می‌شود، به چهار سال و نیم زندان محکوم شده است.

جرم این نفوذگر روسی دست داشتن در توسعه و توزیع بدافزارِ پیش‌رفته‌ی Citadel است که در مجموع ۱۱ میلیون رایانه را آلوده کرده است.

خالق بدافزار Citadel زندانی شد

دادستان کل ایالت متحده‌ی آمریکا، جان هُرن، در مورد این مجرم سایبری گفته است: «جرم جهانی،‌ نیازمند واکنش جهانی است. این متهم سایبری عملیات نفوذ خود را از روسیه علیه کاربران آمریکایی ایجاد کرده بود، اما در نهایت در محدوده‌ی قانونیِ فعالیت شرکای FBI در اسپانیا دستگیر شد. FBI به طور خاص با تمام نفوذگرانی که امنیت کاربران را به خطر می‌اندازند، مقابله خواهد کرد.»

مطابق دادخواست قانونی که علیه Belorossov در دادگاه قرائت شده است، بدافزار Citadel از اواخر سال ۲۰۱۱ در انجمن‌های زیرزمینی فروخته و توسط مجرمان سایبری بسیاری استفاده شده است. این بدافزار بسیار پیش‌رفته است و از نوع تروجان‌های بانکی است که به محض آلوده کردن قربانیان، اطلاعات حساس بانکی آن‌ها را به سرقت می‌برد. این بدافزار پس از آلوده کردن تعداد زیادی ماشین در سراسر دنیا، اقدام به ایجاد شبکه‌ی متمرکز از ماشین‌های قربانی یا یک بات‌نت کرده است که در نهایت توسط این مجرم سایبری، کنترل می‌شده است.

Belorossov و سایر نفوذگرانی که با این فرد همدستی کرده‌اند از روش‌های مختلفی مانند ارسال پیوست‌های آلوده از طریق هرزنامه‌ها، تبلیغ‌افزار‌های آلوده به بدافزار و یا پیوندهای آلوده استفاده کرده‌اند و در مجموع ۱۱ میلیون رایانه را آلوده و خسارت ۵۰۰ میلیون دلاری به بار آورده‌اند.

Belorossov در سال ۲۰۱۲ از روسیه به طور خاص نزدیک به ۷۰۰۰ قربانی این بدافزار را کنترل می‌کرده است، وی برای پنهان‌ کردن آدرس آی‌پی خود، از آدرس‌های آی‌پی مستقر در کشورهای دیگر بهره برده است.

این مجرم سایبری پس از اتمام دوران محکومیت،‌ ۳ سال تحت نظارت خواهد بود و در مجموع باید بیش از ۳۰۰ هزار دلار خسارت پرداخت نماید.

منبع آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *