جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


حضور گجت های رول شونده در آینده نردیک

hozoore gadgethaye rol shavande dar ayandeyi nazdik

به نظر می رسد تلاش برای کاهش اندازه ی گجت ها پایانی ندارد. طی سال های اخیر شرکت های بزرگ تولید کننده تلفن هوشمند و تبلت همواره سعی در کاهش ضخامت و ابعاد محصولات خود داشته اند تا حمل پذیری و ارگونومی آنها را بهبود بخشند.

اما انگار کاهش ضخامت تنها راهکار این تولیدکننده ها نیست. چند سالی می شود که شرکت سامسونگ به دنبال روش هایی تازه در این زمینه است. مهندسان شرکت یاد شده پیش از این تلاش زیادی برای تولید صفحه نمایش های منعطف انجام داده اند. یکی دو ماه پیش بود که کره ای ها پتنت خود در خصوص تبلتی با صفحه نمایش تاشو که ظاهری مانند یک کتاب داشت را به ثبت رساندند، اما این پایان کار نیست. چرا که سامسونگ حالا پتنتی را ثبت کرده که قدمی فراتر به حساب می آید؛ گجتی که به طور کامل قابلیت رول شدن را داراست.

پتنت تازه تبلتی را به نمایش می گذارد که می تواند هم به صورت رول شده و هم به شکل باز و مسطح درآید. در حال رول شده یک زبانه برای بیرون کشیدن صفحه نمایش وجود دارد. زبانه دیگر که لمسی است، برخی نوتیفیکیشن ها را به نمایش درمی آورد، و همچین قابلیت آن را دارد که فرمان هایی را از طرف کاربر دریافت نماید.

مثلاً این امکان را فراهم می آورد که وقتی کاربر آیکونی خاص روی این زبانه را تب کند، صفحه نمایش باز شده و نرم افزار مرتبط اجرا شود. این زبانه در حالت باز بودن کامل نمایشگر، می تواند حکم یک نوار ابزار را برای تبلت بازی کند.

حال باید منتظر ماند و دید این گجت های تغییر شکل دهنده چه زمانی به تولید انبوه خواهند رسید، گرچه، با ثبت شدن و دریافت پتنت ها از سوی سازندگان و مبتکران دنیای ابزارهای دیجیتالی، هیچ ضمانتی هم وجود ندارد که راهکار یا گجت های ثبت شده به دنیای واقعی کاربران راه پیدا کنند. با این حال، همانگونه که ذکر کردیم در ماه های اخیر علائم زیادی از دستگاه های رول شونده سامسونگ رویت شده اند که احتمال عرضه چنین محصولاتی را از سوی کره ای ها تقویت می کنند.

 

منبع : sammobile

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *