جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


SD کارت از گوشی هوشمند حذف میشود

از وقتی که شرکت‌های سازنده گوشی همراه با ایجاد فضای کارت حافظه جانبی امکان داشتن حافظه بیشتر را برای کاربران فراهم کردند مدت زیادی می‌گذرد. اما ظاهرا آن روزها رو به پایان است و سازندگان تلفن همراه برای کسب سود بیشتر دیگر تمایلی به این کار ندارند.

SD کارت از گوشی هوشمند حذف میشود

شرکت چینی شیائومی تصمیم گرفته که در گوشی‌های هوشمند خود دیگر از کارت‌های اس‌دی استفاده نکند.

وی پی هوگو بارا – نایب رئیس شیائومی – معتقد است ایجاد فضای الصاق کارت حافظه جانبی در گوشی‌های هوشمند ایده بدی است.

ما اساسا برای گوشی‌هایی که عملکرد بالایی دارند، مخالف استفاده از کارت حافظه جانبی هستیم.

بارا گفت: کاربر فکر می‌کند که یک کارت حافظه باکیفیت نظیر کینگ‌استون یا سان دیسک برای گوشی خود خریداری می‌کند ولی در واقع اینطور نیست و آنها به شدت بی کیفیت هستند.

آنها کند بوده و هر از گاهی متوقف می‌شوند و این امر مشکلات زیادی را برای کاربران ایجاد می‌کند.

اپلیکیشن‌ها درست کار نمی‌کنند و اطلاعات کاربران از بین می‌رود و باعث شکایت و عصبانیت کاربران می‌شود.

این در حالیست که ماتیاس دوآرت – نایب رئیس طراحی گوگل – می‌گوید: به عنوان فردی که کارت‌های میکرو اس دی را در گوشی‌های مختلف تست کرده، هیچ‌گونه بی ثباتی یا هنگی مشاهده نکرده ام.

من این کارت‌ها را برای بسیاری از اپلیکیشن‌ها امتحان کردم و با این ادعا که کارت‌های اس‌دی کینگ‌استون یا سان دیسک بی‌کیفیت هستند، مخالفم. صادقانه می‌گویم که هرگز کارت‌های میکرواس‌دی را گیج‌کننده نیافتم.

وی افزود: دلیل اینکه شرکت‌های سازنده گوشی امکان کارت حافظه جانبی را در گوشی‌های خود به ویژه گوشی‌های رده‌ بالا کنار گذاشته‌اند، بحث پول است.

سازندگان گوشی نمی‌توانند برای ایجاد فضای کارت حافظه جانبی در گوشی‌ها از مشتریان پول بگیرند، اما می‌توانند برای چند گیگابایت حافظه داخلی بیشتر ۱۰۰ دلار طلب کنند.

دوارت گفت: آنچه که شرکت اپل با آیفون شروع کرد، باعث شده دیگر سازندگان در حال حاضر همین کار را با گوشی‌های هوشمند خود انجام دهند و از نقطه‌نظر درآمدزایی این امر منطقی به نظر می‌رسد.

یک آیفون شش ۱۲۸ گیگابایتی برای مشتری ۲۰۰ دلار بیشتر از مدل ۱۶ گیگابایتی آب می‌خورد، اما اگر اپل امکان الصاق کارت حافظه جانبی ۱۲۸ گیگابایتی را در گوشی خود فراهم کند تنها کمتر از ۵۰ دلار بیشتر کسب خواهد کرد.

وی افزود: اگر امکان الصاق کارت اس‌‌دی در گوشی فراهم باشد، آنگاه بسیاری از کاربران نسخه‌ ارزانتر را خریداری و با یک کارت میکرو اس‌‌دی ارزان‌ قیمت گوشی خود را ارتقا خواهند داد.

موافقم که این کارت جانبی به سرعت حافظه داخلی نخواهد بود، اما برای موسیقی، ویدئو یا اپلیکیشن‌هایی که به عملکرد سطح بالا نیاز ندارند، کافی خواهد بود.

نایب رئیس طراحی گوگل اظهارکرد: این موضوع درباره گوشی‌های ارزان ‌قیمت صدق نمی‌کند، زیرا مصرف‌کننده برای حافظه داخلی بیشتر پولی نخواهد پرداخت و به همین دلیل مشاهده می‌شود که قابلیت کارت میکرو اس‌‌دی در گوشی‌های هوشمند ارزانتر وجود دارد.

بر این اساس اگر به دنبال باتری جدا شدنی یا امکان الصاق کارت میکرو اس‌‌دی در گوشی خود هستید، در سال‌های پیش‌ رو پیدا کردن آن سخت خواهد بود.

منبع:ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *