جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


جی میل در پایان راه ؟

در حال حاضر شاهد پیاده‌سازی روندی جالب در پوشش دامنه Google.com هستیم. گوگل نمایش هشدارهایی در جهت مطلع ساختن کاربران از آغاز به کار سرویس “Inbox By Gmail” را آغاز کرده که به عنوان جایگزینی برای حساب جی‌میل این شرکت مدنظر قرارگرفته است.

جی میل در پایان راه ؟

این پنجره نمایشی، همزمان با ورود کاربر به حسابش ظاهر شده و از او به خاطر امتحان کردن سرویس این‌باکس تشکر می‌کند! در ادامه نیز عنوان شده برای راحتی هر چه بیشتر کاربران، فرایند به‌روزرسانی جی‌میل به‌منظور هدایت کاربران به سرویس جدید برای او پیاده‌سازی شده است. این در حالی است که در قسمت آدرس اینترنتی نیز خبری از ارائه این نسخه آزمایشی در قالب آدرس inbox.google.com نیست و سرویس Inbox حالا در ناحیه Gmail.com مستقر شده است.

خبر خوب برای کاربرانی است که علاقه ندارند سرویس جدید اینباکس، جایگزین جی‌میل شود. این افراد می‌توانند سرویس یادشده را با استفاده از گزینه Turn it Off غیرفعال کنند تا هر دو سرویس به دامنه‌های اختصاصی خود بازگردند. با این توضیحات به‌نظر می‌رسد گوگل پس از آزمایش 14 ماهه این سرویس، نهایتا به این نتیجه رسیده که سرویس اینباکس می‌تواند به عنوان گزینه اصلی، مورد استفاده قرار گیرد و با ادغام کردن این سرویس با آدرس Gmail.com در واقع اینباکس را به عنوان جایگزینی برای جی‌میل و نه سرویسی مستقل، مدنظر قرارگرفته است.

جابجایی یادشده این پرسش را در ذهن تداعی می‌کند که آیا فرایند پایان بخشیدن به ارائه سرویس جی‌میل آغاز شده است؟

به‌نظر می‌رسد گوگل قصد دارد سرویس 11 ساله خود که چیزی در حدود 900 میلیون کاربر دارد را با سرویس جدید اینباکس به‌گونه‌ای جایگزین کند تا امکان بهره‌گیری از طیف وسیع‌تری از قابلیت‌های هوشمند شامل سیستم تشخیص هوشمند تصاویر، بلیط‌ها، یادآورها و موارد دیگر فراهم شود. تمامی موارد یادشده رابطه مستقیمی با هدف گوگل در توسعه فراگیری ماشینی دارند اما پاسخ به این پرسش که چرا قابلیت‌های یادشده در قالب همان سرویس سنتی جی‌میل ظاهر نشده‌اند موردی است که به اظهار نظر دقیق مسئولان و کارشناسان این شرکت نیاز دارد.

این در حالی است که تلاش‌های گوگل در خصوص ادغام قابلیت‌ها و توانایی‌های پیشرفته این شرکت با جی‌میل تاکنون مثمر ثمر نبوده تا کاربران از جی‌میل و سرویس‌های دیگر به عنوان حساب‌های کاربری مستقل استفاده کنند اما حالا به‌نظر می‌رسد گوگل متوجه اشتباه خود شده و در چهارچوب سرویس اینباکس، نیازی به استفاده از حساب کاربری جداگانه نخواهد بود و از همان حساب استاندارد جی‌میل استفاده می‌شود. از سوی دیگر حساب‌های کاربری جی‌میل، قلب تپنده سرویس‌های مهم دیگری از جمله موارد ادغام شده در سیستم‌عامل اندروید هستند و گوگل نمی‌تواند در این خصوص خطر کند.

 

منبع آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *