جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


جلوگیری از کاهش طول عمر باتری گوشی با پاک کردن حافظه کش

یکی از مواردی که احتمالا تمام دارندگان گوشی های هوشمند از آن اطلاع دارند، کاهش طول عمر باتری در طول زمان است. درواقع این مشکل، یکی از ایرادهای اصلی باتری‌های لیتیوم یونی است که محققان زیادی به دنبال ابداع راه‌های مختلف برای حل آن هستند. اما زمان‌هایی هم پیش می‌آید که باتری گوشی هوشمند به شکلی غیر طبیعی مصرف می‌شود. در این صورت چه باید کرد؟

جلوگیری از کاهش طول عمر باتری گوشی


در این مرحله بسیاری از کاربران تلاش می‌کنند تا به کمک نرم افزارهای جانبی یا سیستم مدیریت باتری دستگاه، عامل مصرف‌کننده را پیدا کنند. اما حتی با توقف فعالیت یا حذف آن، مشکل حل نمی‌شود. در این صورت شاید بهتر باشد پاک کردن حافظه کش را نیز امتحان کنید.

آسان‌ترین راه برای حل مشکل کاهش طول عمر باتری بازگرداندن دستگاه به حالت کارخانه است!

جلوگیری از کاهش طول عمر باتری گوشی

برای آن دسته از افرادی که اطلاع ندارند، کش، جایی‌ست که برخی فایل‌های مربوط به نرم افزارها و سایت‌های مختلف برای افزایش سرعت بارگذاری و اجرا شدن اپلیکیشن ها در آن ذخیره می‌شوند. برای پاک کردن این حافظه، کافی‌ست وارد بخش تنظیمات (Settings) شده و از بخش مربوط به ذخیره‌سازی (Storage)، حافظه کش (Cache) را پیدا و آن را پاک کنید. البته ممکن است برخی از مراحل انجام این کار در گوشی های مختلف و بعد از ورود به بخش ذخیره‌سازی، کمی متفاوت باشد.
راه‌های زیادی برای حل مشکل کاهش طول عمر باتری وجود دارد که شاید آسان‌ترین آنها، بازگرداندن دستگاه به حالت کارخانه (Reset Factory) باشد. اما پیشنهاد می‌کنیم پیش از انجام دادن چنین کاری، یک بار حافظه کش را به صورت کامل پاک کنید. فراموش نکنید که انجام این کار، ایرادهای کوچک مثل فریز شدن نرم افزارهای مختلف یا عملکرد نامناسب آنها را نیز برطرف خواهد کرد.

منبع : گجت نیوز

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *