جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


جلوگیری از ویروسی‌شدن USB‌ها

یکی از مشکلات بسیاری از کاربران مجازی، ویروس‌هایی هستند که از طریق حافظه‌های USB وارد سیستم می‌شوند و معضلات متعددی برای کاربران به وجود می‌آورند و در عملکرد صحیح سیستمی اخلال ایجاد می‌کنند.

جلوگیری از ویروسی‌شدن USB‌ها

 

برای حل این مشکل، راهکارهای بسیاری مطرح شده است؛ از معرفی آنتی‌ویروس گرفته تا راه‌حل‌های سیستمی و قفل کردن USB . در این مطلب کوتاه قصد داریم یک راه پیشگیری مناسب را به شما معرفی کنیم تا با استفاده و نصب آن روی سیستم خود، دیگر نگران آلوده‌شدن سیستم خود نباشید.

مکانیزم انتقال ویروس‌هایی که از USB به سیستم منتقل می‌شوند، فایل‌های Inf درون فلش است که با دابل‌کلیک روی درایو مربوط باعث فعال شدن ویروس در سیستم می‌شود. درون این فایل‌های Inf فرامینی وجود دارد که باعث فراخوانی فایل‌های ویروس از داخل فلش به سیستم کاربر شده و عملیات آلوده‌سازی را انجام می‌دهد. یکی از راهکارهای مناسب، بلاک‌کردن فایل‌های Inf از طریق درایو USB است که توسط نرم‌افزار USB Disk Security به‌راحتی قابل انجام است. نکته مهم این است که این برنامه آنتی‌ویروس نبوده و به‌هیچ‌وجه جایگزین آنتی‌ویروس محسوب نمی‌شود، بلکه یک ابزار کمکی در تشخیص فایل‌های Inf و برخی از فایل‌های bat و exe شناخته‌شده آلوده را شناسایی و حذف می‌کند؛ بنابراین دیگر ویروس‌های USB قادر به آلوده‌سازی سیستم نخواهند بود.
برخی از ویژگی‌های این ابزار عبارتند از: شناسایی فایل‌های Inf آلوده در درایوهای USB، پاک‌سازی فلش از ویروس‌های USB، حجم کم و سبک‌بودن نرم‌افزار و فعال بودن نرم‌افزار و اسکن خودکار محتویات فلش برای وجود فایل‌های inf و exe مخرب.

منبع: عصرارتباط

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *