جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


جزییات خرید اینترنتی کتب درسی

سرپرست اداره کل نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ امسال برای نخستین‌بار کتب پیش دانشگاهی به صورت اینترنتی عرضه می‌شود و امکان ثبت سفارش و پرداخت آنلاین توسط دانش‌آموز، مدرسه،‌ منطقه و اداره آموزش‌وپرورش فراهم است.

جزییات خرید اینترنتی کتب درسی

لیلا نیک روش در خصوص فروش اینترنتی کتب درسی اظهار داشت:‌ امسال برای نخستین‌بار به صورت آزمایشی کتاب‌های درسی دوره پیش دانشگاهی به شکل اینترنتی به فروش می‌رسد.
وی افزود: علت اینکه کتب درسی دوره پیش دانشگاهی را برای فروش اینترنتی انتخاب کردیم به این دلیل بود که آموزش‌وپرورش در سال‌‌های گذشته اقدام به توزیع کتب درسی این مقطع می‌کرد همچنین تغییراتی در کتب درسی این مقطع نداریم.
سرپرست اداره کل نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد:‌ تسهیل و تسریع دسترسی دانش‌آموزان به مواد آموزشی اصلی ترین هدف فروش اینترنتی کتب درسی است. همچنین با این اقدام، نظارت‌ها بر توزیع و فروش کتب درسی افزایش می‌یابد.
نیک روش گفت:‌ آدرس وبگاه فروش اینترنتی کتب درسی تا هفته نخست اردیبهشت اعلام خواهد شد و دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به این وبگاه درخواست خود را اعلام و کتب درسی را دریافت کنند. اگر دانش‌آموز امکان خرید اینترنتی را نداشته باشد، مدیر مدرسه می‌تواند هنگام ثبت‌نام دانش‌آموز در سیستم سناد (سیستم ثبت اطلاعات دانش‌آموزان)، درخواست خرید اینترنتی کتاب را برای دانش‌آموز ثبت کند.
وی با اشاره به اینکه فروش اینترنتی کتب درسی در راستای توسعه دولت الکترونیک است، بیان کرد: در بند 6 سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش نیز ذکر شده است به منظور اصلاح فرآیند فروش و توزیع کتب درسی باید بسترهای مورد نیاز فراهم شود. همچنین معلمان نیز می‌توانند با مراجعه به این وبگاه اقدام به خرید بسته‌های آموزشی و کتب مورد نیاز خود کنند.
سرپرست اداره کل نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد:‌ امکان ثبت سفارش و پرداخت آنلاین توسط دانش‌آموزان، مدرسه،‌ منطقه، استان و اداره کل آموزش‌وپرورش فراهم شده است و سال‌های آینده نیز کتاب فروشی‌های مجاز را تحت پوشش فروش اینترنتی کتب درسی خواهیم برد.

منبع: تسنیم

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *