جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اینتل تولید پردازنده Pentium G4560 را محدود می‌کند

گزارش شده است که اینتل برای بهبود فروش پردازنده‌های Core i3، قصد محدود کردن تولید پردازنده‌ی Pentium G4560 را دارد.

 

پردازنده‌ی Pentium G4560 اینتل، بهترین عملکرد را در پی‌سی‌های گیمینگ ارزان قیمت دارد. اکنون وب‌سایت فناوری Digiworthy در گزارشی مدعی شده است که کمپانی اینتل در حال محدود کردن تولید پردازنده‌ی Pentium G4560 است تا قیمت را در خرده‌فروشی‌ها بالاتر ببرد و میزان فروش پردازنده‌های گران‌تر سری Core i3 را افزایش دهد.

اینتل در معماری کبی لیک، راندمان پردازنده‌های سری Pentium خود را با استفاده از فناوری پردازش چندنخی بالا برد که امکان ارائه‌ی ۴ رشته‌ی پردازشی را در پردازنده فراهم می‌کند. این کمپانی در کنار این ارتقا، بر خلاف مدل‌های پیشین به جای استفاده از ۲ مگابایت حافظه‌ی کش، از ۳ مگابایت کش L3 در این پردازنده‌ها استفاده کرده است.

این ارتقاها ارزش این پردازنده‌ها را برای پی‌سی گیمینگ فوق‌العاده بالا برده است. به این ترتیب، خیال کاربر از اجرای بازی‌های جدید روی پردازنده‌ای با حداقل ۴ رشته‌ی پردازشی راحت می‌شود. پردازنده‌های جدید سری پنتیوم، فرکانسی بیش از ۳.۵ گیگاهرتز را ارائه می‌دهند. آنها همچنین در سطح تک رشته‌ای نیز عملکرد مناسبی دارند که در گیمینگ بسیار کاربردی است.

لازم به ذکر است که به نظر می‌رسد پردازنده‌های سری Core i3 اینتل در قیاس با تغییرات انجام‌شده در قابلیت‌ها و امکانات، قیمت بسیار بالایی دارند؛ در حالی که عملکرد آنها در گیمینگ، افزایش چندانی نیافته است. همچنین هیچ‌کدام از مدل‌های i3 به جز Core i3 7350K از اورکلاک پشتیبانی نمی‌کنند.

قیمت پردازنده‌ی Pentium G4560 تنها ۶۴.۹۹ پوند است و Core i3 7100 با قیمت ۱۰۹.۹۹ پوند فروخته می‌شود. به سادگی قابل مشاهده است که چرا گیمرهای سیستم‌های ارزان قیمت، پنتیوم را انتخاب می‌کنند. کاربران برای ۴۰۰ مگاهرتز سرعت بیشتر در پردازنده، مجبور به پرداخت ۴۵ پوند هزینه‌ی بیشتر هستند.

عامل اصلی تفاوت بین پردازنده‌های جدید سری پنتیوم و سری Core i3 اینتل، عدم پشتیبانی پنتیوم از مجموعه دستورالعمل‌های AVX2 است که در هنگام ویرایش و تبدیل کردن فایل‌های ویدیویی به کار می‌آید. این دستورالعمل‌ها اغلب در بازی‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. پردازنده‌های سری Pentium با معماری Kaby Lake، برای گیمرهای سیستم‌های ارزان قیمت ارزش بسیار زیادی دارند.

منبع : زومجی

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *