جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تولید باتری از زباله های فلزی

تلاش دانشمندان برای یافتن راه های بهینه ذخیره سازی انرژی، منجر به طراحی و تولید باتری های مختلفی شده است. اما محققان در تازه ترین دستاورد خود، روش جالبی را معرفی کرده اند که شامل یون پتاسیم و زباله های فلزی می شود.

 


جریان یون های پتاسیم در توری موجب رسانایی الکتریکی می شود.

پژوهشگران در ابتدا تورهای فولادی زنگ زده و بازیافتی را با استفاده از محلول پتاسیم فِروسیانید و برای حل کردن یون های موجود در لایه زنگار توری، شست و شو دادند. یون های به دست آمده شامل آهن و نیکل، در ترکیب با سایر یون های موجود در محلول، نمک هایی را روی سطح توری تشکیل دادند که مانند شبکه ای از مکعب های نانویی ساختارمند، توانایی ذخیره سازی و رها کردن یون های پتاسیم را داشتند. حرکت این یون های پتاسیم موجب رسانایی الکتریکی می شود که خاصیت مذکور، توسط روکشی از اکسید گرافیت تقویت خواهد شد.

تا پیش از این باتری های لیتیومی اولین گزینه برای ذخیره سازی انرژی های نو بودند، اما لیتیوم عنصر گران قیمت و کمیابی است و باتری های لیتیومی هم سابقه بدی در زمینه انفجار از خود به جا گذاشته اند. از سوی دیگر باتری های پتاسیمی به دلیل فراوانی و ارزان بودن این عنصر، جایگزین خوبی برای نمونه های لیتیومی به نظر می رسند.

البته با اینکه نمونه تولید شده توسط دانشمندان به عنوان یک طرح آزمایشی و برای تست فناوری ساخته شده، مشخصات جالب توجهی دارد. باتری پتاسیمی مورد بحث ظرفیت و ولتاژ خروجی بالایی داشته و چرخه پایداری مناسبی دارد. همچنین به دلیل استفاده از مواد بازیافتی، گزینه جالب توجهی برای سازمان های حامی محیط زیست بوده و به احتمال زیاد، آینده روشنی در پیش خواهد داشت.

 

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *