جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


توقف تولید رایانه با ویندوز7

شرکت مایکروسافت بی‌سروصدا صفحه Windows Lifecycle Fact Sheet در سایت اینترنتی خود را به‌روز کرد. در این به‌روزرسانی تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۱۶ به عنوان آخرین زمان برای تولید رایانه‌های شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز ۷ به کارخانه‌های سراسر جهان اعلام شد.

توقف تولید رایانه با ویندوز7

به طور معمول سیاست مایکروسافت این است که دو سال پس از روی کار آمدن نسخه جدید سیستم عامل رایانه‌ای خود، ادامه فعالیت نسخه قبلی را متوقف می‌کند. بر اساس این سیاست تولید رایانه‌های شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز ۷ می‌بایست در اکتبر ۲۰۱۴ متوقف می‌شود. این تاریخ دو سال پس از ورود ویندوز ۸ به بازار جهانی بود.
ولی عدم موفقیت ویندوز ۸ در بازار جهانی مایکروسافت را مجبور کرد تا به تولید رایانه با ویندوز ۷ ادامه دهد و به شرکت‌های سخت‌افزاری امکان دهد همچنان ویندوز ۷ را روی دستگاه‌های جدید خود نصب کنند. در آن زمان مایکروسافت اعلام کرد یک سال پیش از آنکه ویندوز ۷ را برای رایانه‌های شخصی بازنشسته کند، به صورت عمومی خبر می‌دهد.
شرکت مایکروسافت هم‌اکنون اعلام کرد رایانه‌های مبتنی بر سیستم‌های عامل ویندوز ۷ و ویندوز ۸.۱ همچنان می‌توانند تا تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۱۶ در بازار جهانی فروخته شوند. پس از این تاریخ کسب و کارها می‌بایست بر اساس قانون Software Assurance نرم‌افزار قدیمی را در سخت‌افزار جدید کنار بگذارند.
لازم به ذکر است پایان عمر رایانه‌های شخصی با ویندوز ۸ زودتر از تاریخ مذکور فرا می‌رسد. مایکروسافت تصمیم دارد از ۳۰ ژوئن ۲۰۱۶ عرضه رایانه با ویندوز ۸ را متوقف کند.

منبع همکاران سیستم

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *