جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


توزیع آزمایشی سیم کارت سلامت

رئیس سازمان تامین اجتماعی از آغاز فاز آزمایشی حذف دفترچه‌های بیمه‌شدگان تامین اجتماعی و جایگزینی سیم‌کارت به جای این دفترچه‌ها خبر داد و اعلام کرد که ۴۰ میلیون ایرانی سیم‌کارت سلامت می‌گیرند.

توزیع آزمایشی سیم کارت سلامت
سید تقی نوربخش گفت: فاز آزمایشی حذف دفترچه و ارائه سیم‌کارت سلامت به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در استان یزد آغاز شده است.

وی اضافه کرد: پس از موفقیت در اجرای این فاز آزمایشی ۴۰ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

نوربخش با بیان اینکه در مرحله نخست اجرای این طرح، بیماران خاص مد نظر قرار گرفته‌اند، ادامه داد: برای ارائه بهتر خدمات و کنترل هزینه‌ها از فناوری اطلاعات در سازمان تامین اجتماعی بهره خواهیم گرفت.

رئیس سازمان تامین اجتماعی با اشاره به وجود ۸۰ بیمارستان و ۳۰۰ مرکز بهداشتی درمانی تحت نظر سازمان تامین اجتماعی و وجود ۴۵ هزار پرسنل گفت: سازمان تامین اجتماعی یک سوم خدمات درمانی را خودش ارائه می‌دهد و بر این اساس طرح پرونده الکترونیک مورد نیاز مراکز درمانی از یک سال و نیم پیش در این سازمان طراحی و اجرا می‌شود.

وی کنترل هزینه‌ها را از جمله اهداف اجرای طرح سیم‌کارت سلامت عنوان کرد و گفت: سالانه سازمان‌های بیمه گر در حدود ۶ هزار میلیارد تومان هزینه دارویی دارند که ۳۰ درصد این هزینه و حدود ۲ هزار میلیارد تومان مربوط به ۲۱ قلم دارو است که مربوط به بیماران خاص می‌شود. بر این اساس استفاده از فناوری‌های اطلاعات برای کاهش این میزان هزینه ضروری است.

نوربخش با تاکید بر اینکه سیم‌کارت هوشمند سلامت بر روی شبکه اپراتور متعلق به سازمان تامین اجتماعی تعریف شده و اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: حذف دفترچه و سهولت ارائه خدمات برای بیمار در اجرای این طرح مدنظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سالانه بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان هزینه چاپ دفترچه می‌شود، گفت: اجرای طرح سیم‌کارت هوشمند سلامت، این هزینه‌ها را کاهش خواهد داد و پرونده الکترونیک بیمار نیز روی این سیم‌کارت‌ها درج خواهد شد.

به گفته نوربخش با توجه به زیرساخت‌های اجرا شده در صورت قطع شبکه ارتباطی نیز این سیم‌کارت‌ها به صورت آفلاین کارکرد دارد.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *