جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تم اختصاصی برای ساعت های هوشمند و طراحی آن

گرچه بسیاری از شرکت‌ها به تغییرات تم ساعت های هوشمند روی خوش نشان نمی‌دهند، اما Android Wear راه حل مبتکرانه‌ای برای این مسئله پیشنهاد داده است.

 

تم اختصاصی برای ساعت های هوشمند و طراحی آن

اگر می‌خواهید ظاهری برای ساعت خود بسازید که نظیر نداشته باشد، به خواندن مطلب ادامه دهید. حتی کاربران iOS هم می‌توانند این کار را انجام دهند!

صرف نظر از پلتفرم مورد استفاده در تم ساعت های هوشمند در حال حاضر Android Wear تنها گزینه‌ای است که امکان شخصی‌سازی ظاهر ساعت شما را فراهم می‌کند. برای انجام این کار چندین روش مختلف و ساده وجود دارد؛ روش‌هایی که حتی کاربران آیفون هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

اگر در آیفون وارد اپلیکیشن Android Wear شوید، در بالای برنامه بخشی به نام Watch Faces می‌بینید. اگر دکمه MORE را لمس کنید، می‌توانید از بین تم های موجود در دستگاه یکی را انتخاب نمایید یا از پایین صفحه گزینه Get more watch faces را انتخاب کنید تا به گزینه‌های بیشتری دسترسی یابید.

برخلاف کاربران اندروید، شما به تم ساعت های هوشمند که در گوگل پلی وجود دارد، دسترسی ندارید. خود گوگل چندین گزینه مختلف به شما پیشنهاد می‌کند، ولی اکثر آن‌ها محدودیت های زیادی برایتان ایجاد می‌کند و گرچه ظاهرشان خوب است، اما بیشترشان اطلاعات مفیدی ارائه نمی‌کنند؛ برای مثال هیچکدام وضعیت هوا را نشان نمی‌دهند.

چگونه برای ساعت هوشمند خود ظاهر جدیدی به Android Wear اضافه کنیم؟

ساعت هوشمند

با توجه به اینکه گزینه‌های موجود چندان رضایت بخش نیستند و در محصولات اندرویدی همیشه راهی برای دور زدن محدودیت‌ها وجود دارد، اگر می‌خواهید تم جدیدی برای ساعت خود نصب کنید، می‌توانید فایل APK آن را به طور مستقیم روی ساعت هوشمند خود بریزید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. Android Developer Tools را بر روی OS X، ویندوز یا لینوکس نصب کنید. برای این کار فقط به ابزار خط فرمان adb نیاز دارید که سریع‌ترین راه برای برقرار کردن ارتباط صحیح بین کامیپوتر و ساعت شما است (اگر می‌خواهید کمتر نرم‌افزار نصب کنید و بیشتر به صورت دستی کار کنید، adb و درایورهای USB گوگل را دانلود کنید. علاوه بر این‌ها، باید درایورهای ساعت هوشمند خود را هم دریافت نمایید).
۲. به همان روشی که Developer Mode را در موبایل‌های اندرویدی فعال می‌کنید، آن را در ساعت هوشمند خود فعال کنید؛ به قسمت Settings بروید، وارد بخش About شوید و چند بار روی گزینه Build Number بزنید تا دستگاه به شما اعلام کند که توسعه‌دهنده (developer) هستید.
۳. به منوی اولیه Settings برگردید، وارد بخش جدید Developer Options شوید و ADB Debugging را فعال کنید (انتقال داده از طریق USB انجام خواهد شد، بنابراین اگر بخواهید می‌توانید Bluetooth Debugging را فعال نکنید).
۴. فایل APK مورد نظر خود را آماده و پسوند آن را از apk. به zip. تغییر دهید.
۵. حالا این فایل zip را استخراج کرده و در داخل آن به دنبال فایل APK اصلی بگردید. این فایل باید در مسیر res/raw/ وجود داشته باشد.
۶. اکنون ساعت خود را با کابل به کامپیوتر وصل کنید.

با انجام این مراحل، بخش اعظم راه را طی کرده‌اید، اما در مراحل بعدی بسته به پلتفرم شما روش کار کمی فرق می‌کند. با توجه به پلتفرم خود از یکی از آموزش‌های موجود در ادامه مطلب استفاده کنید.

اگر کاربر لینوکس هستید، دستورالعمل OS X نباید فرقی با سیستم شما بکند، فقط کافی است عبارت Macintosh HD را با نام دیسک بوت خود عوض و Terminal را هم با اپلیکیشن خط فرمان مورد نظرتان جایگزین کنید.

روال تغییر تم ساعت های هوشمند در OS X

۱. ترمینال را (از مسیر Macintosh HD → Applications → Utilities) باز کرده و ساعت خود را به کامپیوتر وصل کنید.
۲. دستور زیر را تایپ کنید؛ ولی Enter نزنید!

./adb install

۳. حالا مسیر فایل APK را یا با تایپ دستی یا با کشیدن فایل و انداختن آن درون پنجره ترمینال، به دستور فوق اضافه کنید. دستور شما باید چنین شکلی پیدا کند:

./adb install /Macintosh\ HD/locationofapk/apk.apk

۴. وقتی همه این کارها را به درستی انجام دادید، Enter بزنید و اجازه دهید تا adb کار خود را انجام دهد. کل این فرآیند نباید بیشتر از یک دقیقه طول بکشد. اگر بلافاصله جواب نگرفتید، نگران نباشید. گاهی اوقات کمی طول می‌کشد تا نتیجه کار به شما اعلام شود.

در سیستم عامل ویندوز چطور تم ساعت های هوشمند را تغییر دهیم؟

۱. عبارت cmd را در بخش جستجوی سیستم تایپ کنید تا به برنامه Command Prompt برسید. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که همه چیز درست است، دستور adb devices را وارد کنید تا ببینید کامپیوتر ساعت شما را می‌بیند یا نه. اگر آن را ببیند، سریال نامبری خواهید دید که عبارت device در کنار آن نوشته شده است.
۲. دستور زیر را تایپ کنید؛ اما در اینجا هم نباید Enter بزنید!

adb install

۳. حالا مسیر فایل APK را یا با تایپ دستی یا با کشیدن فایل و انداختن آن درون پنجره Command Prompt به دستور فوق اضافه کنید. دستور شما باید چنین شکلی پیدا کند:

adb install C:\Users\BestUserEver\locationofapk\apk.apk

۴. وقتی همه این کارها را به درستی انجام دادید، Enter بزنید و اجازه دهید تا adb کار خود را انجام دهد. مثل حالت قبل، کل این فرآیند نباید بیشتر از یک دقیقه طول بکشد. اگر بلافاصله جواب نگرفتید، نگران نباشید. گاهی اوقات کمی طول می‌کشد تا نتیجه کار به شما اعلام شود.

شاید در ظاهر به نظر برسد که این کار خیلی سخت است، اما اگر بدانید دارید چه کار می‌کنید، همه چیز خیلی ساده می‌شود. بعد از نصب شدن چهره جدید، می‌توانید آن را از روی خود ساعت یا از طریق اپلیکیشن Android Wear انتخاب کنید. در اپلیکیشن نام چهره‌ای که نصب کرده‌اید اضافه می‌شود ولی تصویر پیش‌نمایش آن ممکن است به نمایش در نیاید، بنابراین اگر چندین ظاهر جدید برای ساعت خود اضافه کرده باشید، شاید تشخیص آن‌ها از یکدیگر کمی سخت شود.

از کجا برای ساعت خود چهره جدید بگیرم و چگونه برای آن تم و پوسته طراحی کنم؟

ساعت هوشمند

اگرچه چهره‌های شخص ثالثی که برای ساعت‌های هوشمند طراحی شده به خودی خود فوق‌العاده هستند، ولی هیچ چیزی مثل ظاهری که خودتان آن را طراحی کرده باشید نمی‌شود. تصویری که در ابتدای مطلب می‌بینید همان ظاهری است که به راحتی شخصی سازی شده است. اگر شما هم می‌خواهید شخصاً طراحی تم ساعت های هوشمند خود را برعهده بگیرید، چندین گزینه پیش رو دارید:

از Android Developer Tools برای طراحی این چهره‌ها استفاده کنید. راهنماهایی در این زمینه وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید، اما بدانید که این روش مشخصاً زمانبرترین روش موجود است.

از WatchFacePro استفاده کنید. هرچند این ابزار به خودی خود خیلی عالی نیست و محدودیت‌های زیادی دارد، اما با کمک آن می‌توانید به طور رایگان و به سرعت برای ساعت خود چهره‌هایی ساده، کارآمد و حتی متحرک بسازید. منتها در این برنامه گزینه‌ای برای نمایش وضع هوا وجود ندارد.

اگر آیفون دارید از اپلیکیشن‌های اندرویدی برای ساخت این چهره‌ها استفاده نکنید. اگر تلفن اندرویدی دارید این اپلیکیشن‌ها فوق العاده هستند. اگر دستگاه اندرویدی داشته باشید می‌توانید از این روش استفاده کنید، اما انتقال این‌ها از آیفون به ساعت هوشمند آنقدر مشکل است که ارزش وقت صرف کردن نداشته باشد.

اگر توسعه‌دهنده اندروید هستید، می‌توانید چهره‌های شخص ثالث بسیار خوبی برای ساعت خود پیدا کنید. با این حال، اگر ظاهر منحصر به فرد خودتان را بسازید، می‌توانید از ویژگی‌های اضافه‌تری بهره‌مند شوید. هر دو حالت را امتحان کنید تا به روش دلخواه خود برسید.

منبع : کلیک

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *