جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تلفن ثابت با قیمت 200 هزار تومان

اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش خبر دادیم پس از ماه‌ها برگزاری جلسات کارشناسی، بالاخره کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شب گذشته خود، موافقتش را با کاهش قیمت اینترنت و افزایش نرخ‌های تلفنی اعلام کرد. پس از آن تعرفه فروش تلفن ثابت بر اساس مصوبه شماره 6 جلسه شماره 237 سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تغییر یافت.

تلفن ثابت با قیمت 200 هزار تومان

در همین راستا «محمدرضا بیدخام» مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران اعلام کرد از ابتدای ماه مرداد هزینه اتصال یک خط تلفن ثابت مبلغ 2 میلیون ریال معادل 200 هزار تومان تغییر یافته است. متقاضیان دریافت خط تلفن ثابت در زمان ثبت‌نام به‌ازای هر خط مبلغ یک میلیون ریال پرداخت و مابقی مبلغ (یک میلیون ریال) طی 36 ماه پس از راه‌اندازی خط از مشترک دریافت می‌شود.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه هم اندیشی با بخش خصوصی که چندی پیش برگزار شده بود در ارتباط با تصمیمات جدید در خصوص تعرفه تلفن ثابت گفته بود:

تغییر در آبونمان فعلی تلفن ثابت ایجاد نشده اما به‌دلیل اینکه هفت میلیون تلفن ثابت بلااستفاده در کشور داریم که هزینه نگهداری آنها قابل توجه است، تصمیم بر آن شد تا برای روستاها حداقل کارکرد 200 دقیقه مکالمه و برای شهرها حداقل کارکرد 330 دقیقه مکالمه را در نظر بگیریم به این معنی که حتی اگر کمتر از این میزان از خطوط استفاده کنند، ملزم به پرداخت هزینه به‌ازای این دقایق هستند.
وی با بیان آن که هزینه مکالمه از 30 به 45 ریال افزایش یافته است عنوان می‌کند که در حال حاضر هر دقیقه مکالمه با تلفن همراه چیزی حدود 500 الی 570 ریال محاسبه می‌شود و هنوز هم با وجود این افزایش قیمت، نرخ تلفن ثابت 13 برابر کمتر از هر دقیقه مکالمه با موبایل است.

پس از پیشنهادات تعرفه‌ای جدید در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، کارگروه تنظیم بازار موظف به بررسی شد و طبق گفته واعظی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت مخابرات ایران در جلسات آن شرکت کرده و از پیشنهاد تعرفه‌ای کمیسیون مذکور دفاع کردند. کارگروه تنظیم بازار نیز پس از بررسی‌های کارشناسی خود با تعرفه‌های پیشنهادی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات موافقت کرد و نهایتاً مصوبه به مخابرات ابلاغ شد.
منبعtasnimnews

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *