جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تقلید آمازون و گوگل از مایکروسافت

آمازون و گوگل در حال کار روی توسعه نرم‌افزارهای ویژه مدیریت دیتاسنترها هستند تا نظیر آنچه در ویندوز سرور مایکروسافت شاهد هستیم را داشته باشند. به گزارش وب‌سایت بیزینس اینسایدر، شاید مایکروسافت اژور بعد از امپراتوری 10 میلیاردی آمازون در رده دوم سرویس‌های ابری قرار گرفته باشد اما یک برتری ویژه نسبت به آمازون و دیگر رقبا دارد.

تقلید آمازون و گوگل از مایکروسافت

مایکروسافت زمینه مساعدتری برای فروش سرویس‌های ابری به طیف گسترده‌ای از مشتریان شرکتی و سازمانی فعلی‌ دارد. یعنی داشتن نرم‌افزارهای مختلف و پشتیبانی بی‌نقص این شرکت مزیتی است آمازون و گوگل به دنبال آن هستند. به واسطه استقبال شرکت‌ها از ویندوز سرور مایکروسافت این اعتماد ایجاد شده تا مشتریان بتوانند به راحتی اطلاعات خود را به سرویس اژور انتقال دهند. با انتقال داده‌ها به سرویس اژور دسترسی آنها به سوپر کامپیوترهای مایکروسافت فراهم خواهد شد.

آمازون و پلتفرم ابری گوگل در حال تلاش برای عرضه نرم‌افزارهای مشابه مایکروسافت هستند. روندی که تا امروز برعکس مسیر طی شده آنها است. در پیش گرفتن این سیاست از سوی شرکت گوگل چندان تعجب‌برانگیز نیست. گوگل در جولای 2015 میلادی به بنیاد OpenStack ملحق شد تا گزینه‌ نرم‌افزاری رایگان و منبع باز را در اختیار شرکت‌ها قراردهد. با استفاده از این راهکار، سرمایه‌گذاری شرکت‌ها روی دیتاسنترهایشان بی‌ثمر نمی‌ماند و می‌توانستند در استفاده از خدمات ابری از این تجهیزات هم بهره ببرند. گوگل پیش از این هم همکاری‌هایی را با استارت‌آپ Mirantis برای بهبود این تکنولوژی آغاز کرد. این در حالی است که برای آمازون همه‌چیز تازگی دارد. در سال 2015 میلادی Werner Vogels مسئول فنی سرویس‌های ابری آمازون، از سرویس‌های ابری هیبریدی (که در آن قسمتی از داده‌های مشتریان در دیتاسنترها باقی مانده و قسمتی به پلتفرم‌های عمومی نظیر سرویس ابری آمازون انتقال پیدا می‌کند) به عنوان راهکاری موقتی و زودگذر یاد کرده بود.

اگرچه بعضی از سرویس‌های آمازون مثل Storage Gateway محصولات هیبریدی هستند اما به‌طور کل تمرکز آمازون بیشتر روی تسهیل انتقال اطلاعات مشتریان به سرویس‌های ابری است تا توسعه نرم‌افزارهایی که به مشتریان امکان مدیریت داده‌ها توسط خودشان را بدهد. این در حالی است که مایکروسافت با استراتژی راه‌اندازی سرویس‌های ابری هیبریدی Azure Stack در سال 2017 میلادی، راهکارهای تازه‌تری را هم در این زمینه دارد. این خلاقیت‌های مایکروسافت در کار با فضاهای ابری است که او را پیشگام این صنعت می‌کند و باعث ایجاد نگرانی در آمازون و گوگل می‌شود.

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *