جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ترامپ به دنبال تصویب قانون شلیک به پهپادها

بنابر گزارش نیویورک تایمز، دولت دونالد ترامپ طرحی را به کنگره ایالات متحده آمریکا ارائه کرده است که در صورت تصویب آن، مجریان قانون می‌توانند با استفاده از راهکارهای مختلف از جمله شلیک با اسلحه، پهپادهای ناقض قوانین را سرنگون کنند.

طرح جدید دولت آمریکا که دو روز پیش به کنگره ارائه شده است مجوز رهگیری هواپیما‌های بدون سرنشینی که بر فراز تجهیزات، مکان‌ها و استحکامات تحت پوشش دولت پرواز می‌کنند را به آژانس‌های دولتی خواهد داد. در این صورت، نیروهای امنیتی می‌توانند از راهکارهای متفاوتی برای ایجاد تداخل در سیگنال‌های بی‌سیم ارسالی به پهپادها استفاده کنند و در صورتی که پهپاد را خطر جدی تشخیص دهند مجاز به هدایت، غیرفعال کردن، توقیف یا حتی نابودی آن خواهند بود.

منظور از نواحی تحت پوشش در این قانون، مکان‌هایی است که به ماموریت‌های جستجو و نجات، حیات وحش، تحقیقات پلیس و دیگر فعالیت‌های دولتی اختصاص دارد. در قالب این قانون، آژانس‌های دولتی از آزادی عمل و دستورالعمل‌های ویژه‌ای برخوردار خواهند شد تا به نحوی فعال‌تر به حفظ حریم خصوصی و آزادی خود و شهروندان کمک کنند.

پیش نویس این قانون، پهپادهایی را که در سیستم‌های نظارتی و کنترلی سازمان‌های حقوقی و نظامی استفاده می‌شوند از این مجموعه مستثنی کرده است.

در حال حاضر ایجاد تداخل در سیگنال‌های ارسالی به پهپادها، از نگاه قانون معادل با دسترسی به سیستم‌های کامپیوتری حفاظت شده است. نابود یا غیرفعال کردن پهپادها نیز هم‌سنگ با انجام اقدامات خرابکارانه در خطوط هوایی ارزیابی شده و مشمول قوانین اداره هوانوردی فدرال خواهد بود.

پیش از این قوانین مشابهی هم در ایالت‌های مختلف آمریکا به رای گذاشته‌ شده است. به عنوان مثال، در ایالت یوتا نیروهای پلیس یا آتش‌نشان‌ها امکان ازکار انداختن پهپادهایی که بر فراز مناطق حفاظت شده زیست محیطی پرواز می‌کنند را دارند. در لوئیزیانا هم در صورتی که مجریان قانون تشخیص دهند پهپادی امنیت عمومی را به خطر می‌اندازد می‌توانند آن‌را به روش‌های مختلف از کار بیندازند. این در حالی است که در خارج از این ایالت‌ها، قوانین از شفافیت کم‌تری برخوردارند. به عنوان مثال، در داکوتای شمالی، نیروهای پلیس در یک مورد، تنها به خاطر اینکه پهپادها در فاصله نزدیکی به بالگردهای پلیس پرواز می‌کردند به سمت آن‌ها شلیک کردند. این عمل بدون دریافت مجوزهای قانونی انجام شد. به این ترتیب، با تصویب طرح ارائه شده توسط دولت ترامپ، قوانین مشخصی در اینگونه موارد وضع خواهد شد. در این قانون به‌طور واضح اعلام نشده افسران پلیس با چه روش‌هایی مجاز به نابود کردن پهپادها هستند. از همین رو به نظر می‌رسد این امکان وجود دارد تا با تیراندازی به پهپادها به حیاتشان خاتمه دهند.

از نگاه برخی کارشناسان، تصویب این قانون جدید می‌تواند امنیت عمومی را بهبود بخشیده و مانعی برای اجرای فعالیت‌های تروریسی باشد. علاوه بر این، می‌توان از ایجاد تداخل ایجاد شده توسط پهپادها در عملیات‌های امداد و نجات نیز جلوگیری کرد. منتقدان این طرح معتقدند این قانون، مجوز لازم را در اختیار نیروهای پلیس قرار خواهد داد تا از پوشش خبری وقایع مختلف جلوگیری کنند. در حال حاضر پهپادها به ابزارهای مهمی برای جمع‌آوری خبر از رویدادهای مختلف تبدیل شده‌اند.

منبع : شهر سخت افزار

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *