جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تشخیص نشت گاز طبیعی

حتماً در فیلم ها مشاهده کرده اید که با نشت گاز طبیعی در منزل و ایجاد یک جرقه انفجار مهیبی رخ داده است. شخصی بنام Tyler دستگاهی بنام Kepler اختراع کرده است که از وقوع این اتفاق جلوگیری می کند. Kepler بسیار شبیه به یک ترموستات است با این تفاوت که به جای اندازه گیری میزان دمای منزل، میزان گاز های خطرناک را کنترل می کند.

 

nashte gaz

 

تفاوت این دستگاه با اغلب دستگاه های تشخیص گاز این است که علاوه بر تشخیص دود و گاز سمی مونواکسید کربن قادر به شناسایی گاز طبیعی نیز می باشد. پس از نصب، Kepler شروع به کنترل هوا کرده و سطح گاز موجود در محل را بر روی نمایشگر خود نشان می دهد. اگر میزان سطح گاز به درجه مشخصی برسد آنگاه اعداد نشان دهنده به رنگ زرد درآمده و دستگاه هشداری پخش می کند تا شما شیر گاز را بسته و پنجره را باز کنید. در مواقعی که سطح گاز به حدی برسد که باعث انفجار شود اعداد نشان دهنده به رنگ قرمز درآمده و آژیر بلندی به صدا در می آورد و به شما هشدار می دهد که مکان را ترک کرده و با اداره گاز تماس بگیرید.

علاوه بر اینها Kepler مجهز به یک WiFi داخلی می باشد که با متصل شدن به شبکه خانگی می تواند فارغ از محلی که در آنجا قرار دارید هشدارها را مستقیماً به تلفن هوشمند شما ارسال کند. بنابراین اگر در منزل نیستید و صدای هشدار دستگاه را نمی شنوید باز هم از خطر انفجار در امان هستید.

این پروژه موفق شده سرمایه اولیه ساخت را بدست آورد و سازندگان آن پیش بینی می کنند که با قیمت 60 تا 70 دلار وارد بازار شود.

منبع : digitalaltrends

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *