جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تسلیم شدن مایکروسافت

اگر لینوکس را ایمن‌ترین سیستم‌عامل جهان بدانیم، بیراهه نرفته‌ایم؛ چرا که اوپن‌سورس بودن نرم‌افزارها موجب دریافت به‌روزرسانی‌های فراوان و ارتقای روزافزون آنها می‌شود. در چند سال اخیر که ویندوز به عنوان یک سیستم‌عامل جامع مورد استقبال کاربران قرار گرفت، شرکت مایکروسافت به شدت در حال مبارزه با رقیب قدرتمندش یعنی لینوکس بود. اما حتی مایکروسافت نیز نتوانست در برابر لینوکس مقاومت کند و در روزهای گذشته خبر عضویت رسمی غول نرم‌افزاری جهان در بنیاد لینوکس بر روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت. شاید این خبر خوبی باشد؛ اما برخی از کارشناسان نگران ورود سلطه و انحصار مایکروسافت به جامعه بزرگ لینوکس هستند!

تسلیم شدن مایکروسافت


این اقدام تحولی اساسی در نگرش مایکروسافت به نرم‌افزارها و برنامه‌های متن‌باز تلقی می‌شود و نشان می‌دهد که مایکروسافت استانداردهای خود را تغییر داده و دیگر قصد ندارد کدهای برنامه‌نویسی خود را مخفی نگهدارد. اسکات گوتری، معاون واحد کلود و خدمات تجاری مایکروسافت در این مورد می‌گوید: «ما قصد داریم از این طریق به توسعه‌دهندگان امکان دهیم تا سرمایه‌گذاری گسترده‌تری بر روی خدمات کلاود و موبایلی به عمل‌آورند و ابزار و خدمات بیشتری را در این زمینه طراحی کرده و به‌کار بگیرند.»

همکاری مایکروسافت با فعالان جامعه متن‌باز دسترسی به ابزار آزاد، منعطف و هوشمند و همین‌طور خدمات کلاود را ممکن می‌کند و امیدواریم از این طریق شاهد سطوحی بی‌سابقه از خلاقیت و نوآوری باشیم. کارشناسان پیوستن مایکروسافت به بنیاد لینوکس را بخشی از استراتژی گسترده‌تر آن برای همکاری نزدیک با طراحان نرم‌افزارهای متن‌باز برای حضور گسترده‌تر در بازار خدمات، نرم‌افزار و سخت‌افزارهای همراه می‌دانند.
منبع:
فارس

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *