جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تدکس کیش را از دست ندهید

مدیر اجرایی همایش بین المللی تدکس کیش با بیان اینکه این جزیره روزهای 28 و 29 فروردین ماه میزبان نخستین همایش بین المللی تدکس است افزود : ایجاد بسترلازم برای آفرینش و پرورش، ایده های نو و بکر با برنامه های گوناگون از اهداف برگزاری این همایش است .

تدکس کیش را از دست ندهید

مژده اسکندری روز چهارشنبه اهداف برگزاری این همایش را شناساندن و معرفی فرهنگ، تمدن و روحیه نوآوری ایرانیان به سایر جهان ، روایت ایده ها برای تقویت انگیزه، خودباوری، اعتماد بنفس و الهام بخشیدن به جامعه ، ارتقا وجهه ایران در نظر جهانیان و افزایش ارتباط ایرانیان خارج از کشور با سرزمین مادری ذکر کرد.

وی افزود : ایجاد بستر برای آفرینش و پرورش ایده های نو و بکر و افزایش ارتباط میان نوآوران ایران و سایر نقاط جهان با مضمون ‘آستانه تحول’ ، شناساندن و معرفی فرهنگ، تمدن و روحیه نوآوری ایرانیان به سایر جهانیان از دیگر اهداف این همایش است .

اسکندری اضافه کرد : در این رویداد تلاش می شود بستری برای ارتباط فرهنگ ، تفکر ایرانی و نگرش سایر جهانیان به آن ایجاد شود و مجموعه ­ای از افکار همگون و آینده نگر از نوآوران، طراحان، متخصصان ، طرفداران محیط زیست و افرادی با دغدغه های اجتماعی دور هم جمع می­ شوند تا به ‘ ایده های ارزشمند برای انتشار’ تحقق بخشند .

وی تصریح کرد :در این همایش سخنرانانی از کشورهای ایران، چین ، کانادا ،فرانسه ، آمریکا ، چین و استرالیا در زمینه فناوری های جدید، تغییرات اجتماعی تاثیر گذار، کسب و کار ، توسعه پایدار ، طراحی و هنر سخنرانی خواهند کرد، 70 درصد این سخنرانان ایرانیانی هستند که خارج از کشور به تحصیل یا فعالیت مشغولند .

علی بوذری ، بسام طریق ، دیوید جی ولگادو ، سیمون بروتون ،خاویرهروه ، گلوریا ای ، بهرخ خوشنویس ، شیرین گرامی ،کاوه مدنی ، الکساندرا اسیلی ، جمشید مرادیان ، جان جلیفی ، برمک حشمت ، علی سهابی ، سعیده قدس ، ریک گان ، محمد تاجران از جمله 26 سخنرانی هستند که در این همایش در حوزه های مختلف سخنرانی خواهند کرد.

اسکندری در مورد دلایل انتخاب کیش به عنوان محل برگزاری همایش اظهار داشت : اگر این رویداد در تهران اتفاق می افتاد نمی توانستیم عده زیادی را با هم درگیر کنیم ، برگزاری در کیش به این علت است که می خواهیم به این رویداد جنبه جهانی بدهیم و به دلیل اینکه این منطقه آزاد است و نیاز به ویزا ندارد عده زیادی گردهم می آیند و می توانیم در تعامل با یکدیگر تصویر مطلوبی از فرهنگ و هنر ایران به دیگر کشورها ارائه دهیم .

این همایش چهار روزه روزهای 28 و 29 فروردین برگزار می شود که روز قبل و بعد از همایش به برگزاری کارگاههای تخصصی با محوریت کارآفرینی اختصاص خواهد داشت

گفتنی است : تدکس یک رویداد کاملا غیرانتفاعی است که تمام مراحل آن توسط داوطلبانی که از داخل و خارج از ایران گرد هم آمده اند انجام می شود. این افراد ارزش ایده ها و تجارب بزرگ را به خوبی می شناسند و خواهان تغییر و بهتر شدن دنیا هستند و برای آن تلاش می کنند.

تدکس ها رویدادهایی هستند که با مجوز بنیاد TED و با هدف ایجاد فضایی مشابه با کنفرانس اصلی تد در سراسر دنیا برگزار می شود تا ایده های بیشتری، فرصت انتشار داشته باشند.

تد مجموعه ای از کنفرانس های جهانی است که حول محورهای طراحی ، تفریح و تکنولوژی برگزار می شود و نخستین کنفرانس آن از سال 1984 آغاز شده و در سراسر آمریکا شمالی ، اروپا و آسیا برگزار شده است و سخنرانان ظرف مدت کوتاهی می توانند نظرات خود را به بهترین نحو ممکن از لحاظ درگیر کردن مخاطبان و نو آوری ارائه دهند .

منبع: ایرنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *