جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تبریز، مرکز خرید و فروش فناوری کشور

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی و نماینده استاندار آذربایجان شرقی در حوزه علم و فناوری گفت: ساختارهای لازم جهت تبدیل تبریز به مرکز خرید و فروش فناوری درکشور و منطقه ایجاد شده است.

تبریز، مرکز خرید و فروش فناوری کشور

علی جهانگیری روز پنج شنبه در ستاد برگزاری سومین نمایشگاه فناوری های پیشرفته تبریز، افزود: این نمایشگاه بستری برای به فعلیت رساندن پتانسیل های جوانان، دانشمندان و متخصصص های کشور و ایجاد فضای کار مناسب برای ایده ها و طرح های نوآورانه است.


وی ادامه داد: نمایشگاه فناوری های پیشرفته تبریز با 927 طرح و ایده فناورانه 21 الی 24 آبان ماه جاری در تبریز برگزار می شود که از این تعداد 70 طرح از خارج استان ارایه شده و همچنین پارک فناوری و آکادمی علوم جمهوری آذربایجان نیز برای حضور درآن اعلام آمادگی کرده است.
جهانگیری اظهارکرد: با وجود اینکه سیاست های مالی و پولی دولت برای کنترل تورم انقباضی بوده ولی در خصوص حمایت از شرکت های دانش بنیان 20 هزار میلیارد ریال اعتبار درنظرگرفته شد که این نشان دهنده توجه ویژه دولت تدبیر و امید به این حوزه است.
وی گفت: فضا برای فعالیت شرکت های دانش بنیان باز است و دولت یازدهم به صورت هوشمندانه ازاین شرکت ها حمایت می کند.
مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی افزود: با وجود حمایت های دولت از شرکت های دانش بنیان در حوزه کارآفرینی و تجاری سازی مشکل وجود دارد و این نمایشگاه فرصت مناسبی برای معرفی طرح ها و ایجاد بسترمناسب برای تجاری سازی است و به همین منظور از تورهای صنعتی و سرمایه گذاری جهت بازدید از این نمایشگاه دعوت شده است.
وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را بسترسازی برای تکمیل چرخه علم تا فناوری و فناوری تا کسب وکار، شناسایی توانمندی های پژوهشی و فناوری استان و بسترسازی برای کاربردی کردن آنها، شناسایی و معرفی نوآوری ها و اختراعات فناورانه و طرح ها و ایده های دانش محور، بسترسازی و حمایت از شکل گیری شرکت های دانش بنیان برشمرد.
جهانگیری ادامه داد: بسترسازی برای ایجاد ارتباط بین دانشگاهیان و فناوران با بخش های مختلف اقتصادی و اجرایی، زمینه سازی برای افزایش صادرات فناوری ها و محصولات و خدمات دانش بنیان، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای طرح های اقتصادی دانش بنیان، گسترش همکاری های علمی و فناوری منطقه ای، ملی و فراملی، ایجاد فضای مناسب کسب و کار برای نخبگان علمی و فناوری و بسترسازی برای حمایت و حفظ آنها از دیگراهداف این نمایشگاه است.
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز دراین نشست با بیان اینکه سازمان های این استان محصولات دانش بنیان داخلی را نمی خرند، گفت: براساس بخشنامه های مرکزی نباید خریدهای مشابه محصولات تولیدی داخلی از خارج صورت گیرد.
نجف قراچورلوافزود: توجه ویژه ای از سوی مدیریت ارشد استان در حمایت از شرکت های دانش بنیان صورت می گیرد و این روند باید در سازمان ها و ادارات دولتی نیز ادامه یابد.
وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان باید توسعه بیشتری پیدا کنند، گفت: با وجود حمایت مدیریت ارشد اجرایی استان و بخشنامه های حمایتی از مرکز دستگاه ها استقبال چندانی نمی کنند.
قراچورلو ادامه داد: بر اساس بخشنامه های مرکزی نباید خریدهای مشابه محصولات تولیدی داخلی از خارج صورت گیرد که درآذربایجان شرقی اقبال به این مسئله وجود ندارد.

منبع ایرنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *