جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تبدیل پی‌سی به ایکس‌باکس

در جنگ بین کنسول‌های بازی فعلا شرکت سونی پیروز مطلق است. البته کلمه «پیروز» شاید یک کلمه نسبی باشد؛ چون همان‌طور که می‌دانید کنسول‌های بازی به جایگاهی رسیده‌اند که در تاریخچه این صنعت بی‌سابقه است. ایکس‌باکس وان مایکروسافت هم‌چنان در رده دوم قرار دارد و اشتیاق زیادی برای فروش بیشتر بازی‌های ویدئویی دارد. پس شاید این شرکت یک حرکت ناگهانی و غیرمنتظره در آستین داشته باشد.

تبدیل پی‌سی به ایکس‌باکس

گفته می‌شود مایکروسافت قصد دارد تمام پی‌سی‌های ویندوز 10 را با یک برنامه ایکس‌باکس به‌روزرسانی کند تا بازی‌های این پلتفرم روی پی‌سی قابل اجرا باشند و دیگر نیازی به خودِ کنسول نباشد. معلوم نیست که این پروژه بتواند راه‌حل مناسبی در کنار برنامه‌های دیگر مایکروسافت باشد؛ شاید قرار است فقط در حد یک دانلود ساده بازی‌های ویدئویی باشد؛ اما هرچه هست مایکروسافت در حال کار روی آن است و به احتمال زیاد همین امسال شاهد آن خواهیم بود.

از یک منظر؛ شنیدن این خبر جای تعجب زیادی ندارد. ایکس‌باکس وان در حال اجرای ویندوز ۱۰ است و مایکروسافت هم به‌شدت در حال ارتقای هر سیستمی است که از این سیستم‌عامل استفاده می‌کند. از مدت‌ها پیش مایکروسافت به دنبال آن بوده تا تمام محصولاتش را تا جایی که می‌تواند به‌هم نزدیک کند و این پروژه هم بدون شک در راستای رسیدن به همین هدف است. علاوه بر آن، مایکروسافت می‌خواهد دیوار مولتی‌پلیر بین بازی‌های پی‌سی و کنسول یا حتی بین خود کنسول‌ها را از بین ببرد.

با این وجود بر کسی پوشیده نیست که مایکروسافت برای رسیدن به هدفش با چالش‌های فنی زیادی روبرو است. گیمرهای پی‌سی علاقه دارند تا کنترل بازی را با وسایلی مانند کیبورد و ماوس در دست داشته باشند و بازی‌های کنسول باید خود را با این مسئله تطبیق دهند. به‌غیر از این مسئله همه پی‌سی‌ها مانند کنسول‌های ایکس‌باکس از استانداردهای گرافیکی بالایی برخوردار نیستند بنابراین مایکروسافت باید به دنبال راهی مانند سیستم فیلترینگ باشد. ولی اگر سال آینده در همین زمان به‌جای اینکه روی لپ‌تاپ مشغول کار باشید در حال بوت بازیهای ایکس‌باکس بودید چندان تعجب نکنید.

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *