جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


شرکت Valve بیش از ۴۰ هزار کاربر استیم را بن کرد

به تازگی سرویس ضد تقلب شرکت Valve بیش از ۴۰ هزار از کاربران شبکه استیم را پس از جشنواره تابستانی سال میلادی جاری بن کرد. همان طور که اطلاع دارید، به تازگی جشنواره بزرگ تابستانی شبکه استیم به پایان رسید و شرکت ولو تنها پس از گذشت یک روز از این جشنواره، تقریبا ۴۰ هزار از کاربران این شبکه را بن کرد. این اقدام ولو، بزرگ ترین موج بن شدگی در تاریخ شبکه استیم تلقی می شود که حدودا ۳ برابر رکورد قبلی بن شدگان است. تا پیش از امروز، بیشترین تعداد بن شدگی در ماه اکتبر سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) رخ داده بود که طی آن بیش از ۱۵ هزار کاربر از استیم مسدود شدند.

این گزارش توسط پایگاه داده های شبکه استیم (استیم دیتابیس) منتشر شده است. طبق گفته شرکت ولو، بن شدگی ۴۰ هزار کاربر سرویس استیم از نوع VAC است. بن شدگی VAC بدین معناست که کاربران دیگر به بخش آنلاین و چند نفره عناوین ویدیویی ای که از سیستم ضد تقلب VAC بهره می برند، دسترسی نخواهد داشت. اگرچه هدف اصلی شرکت ولو آن است که مانع هرگونه تقلب در دو بازی شناخته شده Dota 2 و Counter-Strike: Global Offensive شود. با این حال، هم اکنون ۴۰ هزار متقلب به بخش چند نفره دو بازی مذکور دسترسی ندارند.

شرکت ولو امروز را بهترین زمان برای مسدود سازی متقلبین شبکه استیم دانسته چرا که با این اقدام مانع خرید عناوین ویدیویی با قیمت کمتر و استفاده آن در سایر حساب های کاربری می شود. به بیان دیگر، این تعداد از کاربران شبکه استیم در این جشنواره بسیاری از بازی های ویدیویی را با قیمت کمتری خریداری کرده و سپس در ایام عادی به سایر حساب های کاربری هدیه می داد که این اقدام بر اساس قوانین جدید شبکه استیم، تقلب محسوب می شود.

حال کاربرانی که توسط سیستم ضد تقلب VAC مسدود شدند، ضمن از دست دادن پول هایشان، تمامی عناوین ویدیویی خریداری شده نیز از حساب کاربری آن ها حذف گردید. در حال حاضر، شرکت ولو به خرید چندین نسخه از یک بازی ویدیویی و نگه داری آن در لیست انتظار و ارسال بازی ها به سایر حساب های کاربری در ایام عادی حساس شده و این اقدام را تقلب بزرگی می داند. اگر خبرهای دنیای گیم را دنبال کرده باشید، حتما اطلاع دارید که چندی پیش قوانین ارسال هدیه به سایر کاربران شبکه استیم اصلاح شده و شرکت ولو به منظور حفظ قانون کپی رایت و حقوق سازندگان، قوانین سخت تری وضع کرده است.

در پایان باید بدانید که تمامی کاربرانی که توسط سیستم ضد تقلب VAC مسدود شده اند، تمامی اسکین های اسلحه های بازی Counter-Strike: Global Offensive را از دست خواهند داد. شاید مجموعه ای از اسکین های سلاح بازی کانتر استریک: گلوبال آفن سیو هزاران دلار ارزش داشته باشد که این دقیقا همان چیزیست که برخی از افراد از سرگرمی خود پول بدست می آورند.

منبع : کلیک

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *