جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


بیستمین نمایشگاه کامپیوتر و اتوماسیون اداری

این نمایشگاه با حضور 98 شرکت داخلی فعال در زمینه دانش و محصولات رایانه ای از سه استان اصفهان، تهران و فارس در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان برپا شده است.

بیستمین نمایشگاه کامپیوتر و اتوماسیون اداری

شرکت کنندگان در این نمایشگاه دستاوردها و محصولات خود را در زمینه سخت افزار، نرم افزار، شبکه و امنیت، اینترنت، رسانه های دیجیتال و بازی های رایانه ای، دولت الکترونیک و تجارت الکترونیک در هشت هزار و 500 مترمربع فضای سرپوشیده برابر دید علاقه مندان قرار می دهند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در آیین آغاز بکار این نمایشگاه با اشاره به ارائه تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری کشور به شرکت های دانش بنیان گفت: امکان واگذاری این تسهیلات به صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز وجود دارد و قرارداد نظارتی بر آن با مشاوران دارای گواهی از نظام صنفی رایانه ای منعقد خواهد شد.

کاظم آیت اللهی به مصوبه هیات وزیران برای تاسیس شرکت های سرمایه گذاری خطر پذیر نیز اشاره و تصریح کرد: سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور قصد دارد این شرکت ها را تاسیس کند و خواهان حمایت دولت در این زمینه است.

وی از ویژگی های بیستمین نمایشگاه اتوکام اصفهان به دو غرفه توسعه دهندگان نرم افزارهای کاربردی تلفن همراه و شرکت های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اشاره کرد و گفت: فعالیت مستمر شهرک تحقیقاتی اصفهان، مجموعه خوبی برای کشور به همراه آورده است.

آیت اللهی با بیان اینکه امید داشتیم بیشتر دستگاه های اجرایی استان در نمایشگاه امسال شرکت کنند، افزود: تعدادی از دستگاه های اجرایی در نمایشگاه حضور دارند و خدمات الکترونیکی خود را به مردم معرفی می کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه مقرر شده از بودجه همه دستگاه های اجرایی در استان اصفهان برای تحقق سریعتر الکترونیکی شدن سرویس ها و خدمات دولت استفاده شود، اظهار امیدواری کرد که بودجه های لازم برای توسعه خدمات الکترونیکی در استان از طرف دولت اختصاص یابد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان نیز گفت: برخی نرم افزارها و برنامه های تلفن همراه که توسط جوانان و نخبگان اصفهانی تولید شده سر از شرکت های کره ای و چینی در آورده است.

حسین سیستانی در آیین آغاز بکار بیستمین نمایشگاه کامپیوتر و اتوماسیون اداری اصفهان افزود: این ظرفیت بزرگی که در داخل کشور خودمان وجود دارد از طریق شرکت ها و محصولات خارجی به ما تحویل داده می شود.

وی ادامه داد: از این ظرفیت ها و توانایی ها بدلایل مختلفی که بخشی از آن به دولت برمی گردد، در داخل کشور به خوبی استفاده نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه باید زمینه و بستر مناسب برای شرایط کار و اصلاح امور درباره استعدادهای فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور فراهم شود، گفت: ایران با برخورداری از این توانمندی ها در زمره جوامعی است که می تواند حرف قابل توجهی برای حضور در صنعت رایانه داشته باشد.

وی اضافه کرد: اما در اینکه چقدر فرهنگ، شرایط، مدیران و افکار ما در این زمینه باهم همسو هستند جای بحث وجود دارد.

بر اساس این گزارش، نرم افزار جامع دانشجویی مبتنی بر تلفن همراه نیز در این نمایشگاه رونمایی شد.

بیستمین نمایشگاه کامپیوتر و اتوماسیون اداری اصفهان تا هفتم دی ماه جاری برپاست.

منبع:ایرنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *